HARDKÅRE

Inlägg publicerade under kategorin Tipsdax ♫

Av Gundozer - 6 februari 2016 14:12

Roligt låttips på så sätt att denna låt aldrig "egentligen" gavs ut då EMI inte tyckte skivan Seppuku (1978) höll när den var klar. Den finns nu på en CD utgivet av litet bolag (Angel Air) och finns också inspelad och utgiven på en samling med olika projekt från vokalisten "Dicken". Detta är alltså Mr Big från London och inte Mr.Big från Usa som var ett senare band med diverse sötsliskiga rocklåtar.



 

Hittade den tyvärr inte på youtube.
Länk till skivan : http://www.angelair.co.uk/?tcp_product=mr-big-seppuku


//En irriterande grej för er få som använder scrobbler /Last. fm är att alla varianter av Mr Big blir trackade som det där jäkla hair metal bandet...*suck*

Av Gundozer - 18 januari 2016 13:13

Jag har alltid gillat RATM och de är ju ganska hårda och bra, men jag har alltid saknat lite mer metal och hardcore i deras låtar -här har vi ett band som fattat den grejen och kopierat RATM rakt av men gjort det med lite mer modernt sound och sång. (RATM referensen gäller mest denna låten av de jag hört, andra låtar är lite mera "vanlig" Metalcore / Hardcore) Coolt anyway med musiken, själv om jag tycker "Anti-Polis" grejen är lite väl pubertal...och jag ska inte recensera hela grejen riktigt yet då jag hört endast hört 7 låtar av de 7 skivor de gett ut. -men ska kolla några till i dag då.


Av Gundozer - 14 januari 2016 08:59

Varning för maskiner
Varning för maskiner
Varning för maskiner
"Vi kommer att bli maskinens slavar -Robotar kommer tillverka sig själva..."


Jag lyssnade inte på denna musiken /svensk punk förutom Ebba Grön och de kändaste när det begav sig på 80 talet. - men har på 90 talet och framåt "tagit del av den svenska låtskatten" så att säga. Denna samlings CD hade jag några månader men sålde den vidare. Mycket charmig låt detta där man hör att grabbarna är unga och inte "proffsmusiker", men we don't want it any other way. Och skönt med spotify så man kan köra lite nostalgi och blandat..så lyssna nu på detta dagens tips....för heeeeelvettte !!!!

tips 2: Det finns en inspelning på youtube från 2009 som är Massproduktions 30 års kalas där de framför låten live.

Av Gundozer - 31 december 2015 11:53

De sista timmar av 2015 och jag ser att det sprids 80 tals låtar på facebook sedan några veckor (år?)  ja det är ju logiskt såklart, själv om jag väljer att avstå just den grejen där. För mig var det väl mest Hård rock där på början av 80 talet men också DK, Clash, Discharge och the Exploited !!!

så.....

Fuck Disco,  Fuck Fashion, Fuck You !..och välkommen in i 2016 med önskan om fortsatta goda musikminnen från 80 talet och andra tal.

Av Gundozer - 30 december 2015 12:22

Lite mera Lemmy och Motörhead då:
Ja det var ju verkligen inte lite som dök upp i tidningar, på facebook, Instagram och all over the place. Inget fel i det alltså, bara en reflektion över hur mycket han betydde och hur känd han var...

Jag har jobbat två 12 timmars dagar nu och inte hunnit lyssna på så mycket musik, men gick en promenad i dag och valde två motörheadskivor som musik. Det blev Rock 'N' Roll från 1987 (som jag aldrig haft hemma) och 1916 från 1991. Vilka texter vilken musik vilken energi!!!
Jag blev lite rörd och gick i min egen värld där med Motörhead i lurarna. Jag kom till Coop och där svängde en liten bil in på parkeringen framför mig och på bakre reg.skylten där skattemärket brukade finnas fanns nu ett klistermärke med Lemmy! Föraren kom ut och jag berättade halvt tårögd att jag just nu lyssnar på Motörhead och vi utväxlade några korta fraser om att det var synd det där med Lemmy osv.....sen gick jag vidare. Låten jag lyssnade på just då var No voices in the sky


"You don't need no golden cross to tell you wrong from right
The world's worst murderers were those who saw the light

No voices in the sky -Confusion blinds the eye
Can't take it with you when you die - No voices in the sky"






Av Gundozer - 17 december 2015 11:33

Grinder -Looking for meat.
Grinder -Wants you to eat.

jaha...den där Grinder bjuder på lunch typ?

..och glöm inte bevingade ord som
" ...As the mighty eagle -I need room to breathe"


...eller som jag brukar säga "Du behöver inte vara gammal för att vara klok"

Av Gundozer - 17 december 2015 10:49

".......Kids nowadays, that's the whole thing. Too much money, they've got too much money.
They don't have to struggle and work for things -Like when I was growing up had to do.
And I was lucky if I got that job delivering hats in a hat store -For twenty-five cents per hat.
Too much money today is with the young kids.....
Everything was handed to 'em, And that's why they are the way they are..."

/Styx - Movement for the common man (Street collage) 1972


13 minuters concept låt med olika delar.
Blandat lugnt och lite hårdare och dialog. Lyssna på detta...



Av Gundozer - 29 september 2015 14:51

Ja STYX som jag trodde jag inte gillade. De började som ett prog-band och blev sedan lite mer hårdrock /Arena rock..men jag avfärdade bandet för många år sedan, men i och med Spotify har jag nu hunnit lyssna igenom olika skivor och det de gjorde 1976-1977-1978 håller hög klass. Har lite svårt för det tidigaste och 80-90 talet verkar vara softare också..men ska lyssna mera. Prova denna om du är nyfiken:





En grej för mig att uppdatera mig på vinyler också då jag inte äger något med STYX....lär ju inte vara så dyra kanske? Tycker jag sett skivorna i rea-lådor.


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards