HARDKÅRE

Alla inlägg under augusti 2021

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGS
Jääkla "shipping Policies" och den grejen. 

Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.
Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt eller på antal. Det skulle säkert bli superbra om man hade 10-50 skivor att sälja och man hade tid att väga alla och skriva in vikt, men så fort det avviker från "standard" blir det svårt. Ja eller om det är en skiva med någonslags ask /fodral eller en Dubbel CD där den ena är CD och den andra DVD. Det räcker också att en vanlig LP har lite tjockare omslag /gatefold /Inlägg för att det med emballage går över 500 grams gränsen, så om man bara kör på "antal" kan det bli fel. Jag säljer ju ocksdå CD med info att de skickas utan plastfodral (Jewel Case) men då finns det ju vissa som har något klistermärke på som någon eventuellt vill spara och då måste porto höjas till det dubbla då det överstiger 100 gram osvosv,,,
Jag har dock hittat en finess att man faktiskt kan gå in manuellt och lägga in vissa CD som "2 styck" så att porto räknas upp. Fråga om du undrar. Jag ser det är gedigna diskussioner i Discogs forum och mycket klagomål.
En positiv grej är att postnord nu har ett och samma porto till alla länder i hela världen, så man behöver iallfall inte ha olika priser till Europa, Asien osv vilket vissa säljare från andra länder sliter med -och svensk porto är inte dyrast ser jag, så jag har i vissa lägen en fördel på priset där. -och har också höjt priset på många av mina objekt. De som var 1.90 lägger jag in som 3. 00

men ja...nu kör jag och hoppas på det bästa.

https://www.discogs.com/seller/Gundozer/profile
https://www.discogs.com/seller/Gundozer/profile
https://www.discogs.com/seller/Gundozer/profile


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards