HARDKÅRE

Alla inlägg under juni 2014

Av Gundozer - 29 juni 2014 19:00

Var i småland i går på 40 års fest. Den som fyllde år var Champ bla. känd från bandet Astream och under kvällen framförde Astream 7 egna låtar och en Bad Religion cover. Detta var tredje (reunion)spelningen sedan de la av någongång tidigt 2000 tal och de hade inte haft tid/möjlighet att repa mer än 1-2 gånger så de valde bort de "svårare" låtarna men det var verkligen trevligt att få se och höra Astream igen själv om jag saknade några favoritlåtar från Woodfish skivan. Jag fick också äran/frågan om att sjunga kör på I want to conquere the world vilket var trevligt. (Läs "varför" på länk här under)
Det var en trevlig kväll tillsammans med frugan och gamla och nya vänner - det var också lite andra folk och "grupperingar" som framförde livemusikk. Jag spelade tex lite bas till någon Iron Maiden låt, det lät nog inget vidare.

Astream är:
Champ, Mia, Ante och Robban

Se bilder:  
  Här är jag med på ett hörn också...


         


Läs vad jag skrev om bandet/skivan Woodfish här på bloggen 2010

Officiell video av en låt som också framfördes i går:


Astream på Discogs (skivorna)

#astream #punk #swedishpunk #JP40 #hardkåre #gundozer #lekeryd #champ



Av Gundozer - 12 juni 2014 22:37



Detta är alltså #2...3an och 4an är på gång !

Av Gundozer - 10 juni 2014 22:32

Då fick jag sett Pixies för tredje gång (1989, 2013, 2014) -och denna gången var det något bättre än den förra. Bra mix av låtar och schysst ljud. Jag gick dock efter 1 timme och 15 minuter vilket jag tycker är lagom för en konsert..fattar inte grejen med att band ska hålla på längre än så.
Körde Mc ner till Gröna Lund men missade början på första låten, sen blev det massor med gamla godingar och två-tre nyare låtar. Tyvärr är ju inte den gamla godingen Kim Deal med och det förtar upplevelsen rejält, (som också seneat de var här) men kul att se alla unga människor som sjunger med och har upptäckt Pixies på 2000 /2010 talet...annars var det mycket gamla godingar som mig och äldre att se i "publikhavet". Publiken förresten, så konstigt det var att uppleva de som var inne på Gröna Lund men som inte verkade ens veta vem Pixies är och bara gick runt och köpte lotter, åt glass och kräktes i karusellerna medans detta världskända band öste på med Hits. Weird Science if you ask me...Jag kollade från tre olika ställen och det var helt OK på sidan faktiskt man kom nära, såg bra och ljudet var också riktad ditåt. Bra också när Frank Black spelade på akustiska gitarren några låtar i rad -blev på något sätt bästa "Pixies-Soundet" då.

Låtar (ej i ordning)
Velouria, Alison, Mr.Grieves, Crackity Jones, Monkey Gone to heaven, La la love you, Here comes your man, Ed is dead, I've been tired, Holiday Song, Nimrod's son, Something Against you, Hey, Isla De Encanta,  Bagboy, Caribou....och några till...Where is my mind och Debaser var väl extranummer, de missade jag. (Info finns nu på setlist.fm såg jag)

Av Gundozer - 10 juni 2014 15:28

Cliff Richard & The Young Ones featuring Hank Marvin- Living Doll
Köpte denna i dag  -mest som en kuriosa och "hyllning" till Rik Mayall eller Rick som han heter på denna skiva. Jag följde inte denna serie när det begav sig på mitten av 80 talet och har bara sett några få episoder senare och på Youtube, och kan nämnas när det nu handlar om musik här att detta är inte något man orkar lyssna flera gånger på. Tråkig låt med Cliff Richards som skojas till med roliga kommentarer och på B sida en slags sketch om hur kaotiskt de har i studion när de ska spela in B-sidan, som till slut spelas sista 15 sekunder -låter lite som barnversion av Toy Dolls...men hey hey.
RIP Rik Mayall då. Spelar Cliff Richards fortfarande in skivor förresten?..who cares...

A - Living Doll.
B - Happy
 
Category : Vinyl 7" Pop / TV-speech
WEA 1986

Av Gundozer - 10 juni 2014 10:34

1985 spelade vi i bandet Roach in denna låt Evil Power. Jag är så himla nöjd med den "sega" enkla stil vi fikk til..lite snäll Motorhead /Doom känsla. Ja vi spelade ju annars Motorhead, Black Sabbath och Scorpions covers förutom ett antal hemmasnickrade låtar. Snart 30 år sedan detta nu.
Se mera om mig och band osv under länken "Titta på Gundozer" här till höger.

Av Gundozer - 9 juni 2014 20:28

I have started to promote the blog..using some short films like this one.
(More coming up later from fiverr)
He He, det är lite skämtsamt såklar, men man kan fixa seriösa grejer om man betalar några few dollars more. Denna kostade 5 Dollar och det är en snubbe som kallar sig Rog (Activerog) som gjort den. Kanske inte bästa uppläsaren men just därför lite extra roligt.



Av Gundozer - 9 juni 2014 09:13

Här skapar Alice Donut en jättefin känsla i Pixies gamla hitlåt Where is my mind. Alice Donut var ju ett samtida band så jag vet inte varför de just år 2009 kom på att de ville göra denna cover, men fin är den. Trombone/Trumpet istället för sång och gitarrerna är jäkligt bra. Alltså en instrumental version for ya :

Av Gundozer - 5 juni 2014 17:42

Need no introduction...this is fucking amazing !!!
Jello Biafra is wonderful....härligt att de spelar live också.
Troligtvis bara för denna låt/video eller är det från en hel spelning? Vet ej...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards