HARDKÅRE

Alla inlägg under september 2018

Av Gundozer - 25 september 2018 17:53

Spelade blandat norsk/svensk punk hardcore...och mer där till senare.
(bild från min egen instagram)

Intensity, Summon The Crows, Life...But how to live it?, Medea, Downtofail, Rövsvett, The Novelties

Av Gundozer - 25 september 2018 11:44

Blev en lördagstur med ångbåt, snacks och diverse dricka. Tack peter som fixade in oss på "Guest list". Avgång 18.30, tillbaka vid kajen 22.15 Kul vända in i Mälaren, Hammarbysjöstad, Alvik osv.
Musiken spelade i två omgångar. Blandat ska, rock, osv ganska "vuxen" musik...men bra kvalitet på det hela. Bilder bilder bilder....och två videos.


       
       


 
 

Av Gundozer - 20 september 2018 14:16

Har köpt på mig diverse musik DVD. Många andra har jag sett t.ex Thin Lizzy, Deep Purple, Sodom, Pantera och Ac/Dc m.m.  - men har fortfarande dessa som jag aldrig finner tid att se, men vill ju varje gång jag "hittar dom". Tyvärr inte i dag heller. (Drygt 13 timmar)
Sonic Youth, 10 CC, Dean Martin....

Av Gundozer - 15 september 2018 13:20

Feeling allright with the crew....Born rocker, Die rocker osv.
Klassiker och roligt på Kraken på Stockholm Punk Rock Weekend 2018.

Var där och såg alla fem banden. Drack några Cider och några Vodka. Bäst som helhet var väl 999 med ett bra proffsigt gig, och största upplevelsen var att höra och se "barndoms"-favoriterna UK Subs . Till detta härligt med Hardcore med energiska Vitamin-X från Amsterdam. Knifven var "charmigt", Bitch Boys var INTE charmigt, men de har ju sina fans verkar det. Bäst allsång i kväll var nog på Warhead och flest frågande blickar var det under Jag vill ha min egen måne. Tack för sällskapet Peter. Tror inte jag/ vi orkar åka in i dag igen, själv om vi har tvådagsbiljetter. Skulle väl mest vara för Tjänstemännen och Gatans Lag då..

    

       

       
 
       

       

Av Gundozer - 3 september 2018 22:56

Crucifyre (S)och Incantation (US)
Två band som jag i ärlighetens namn inte hade koll på -utan jag hade förberett mig med att lyssna på några skivor på spotify senaste veckan. Ska inte dra det så långt, men det var ganska lite folk, kanske 80 pers(?) jag drack läsk . Inget av banden gjorde mig lyrisk direkt, och ganska lite "show" men både tung och snabb musik och en upplevelse var det som alla konserter. Ingen t-shirt eller vinyler köptes med hem.
Here I am:


Första bandet Crucifyre :

     

Andra bandet Incantation :

     

VIDEO


 



 
 

Av Gundozer - 2 september 2018 11:01

Anyone?

Används denna "Bloggplatsen.se" av någon liksom typ nu för tiden?
Hoppas de inte går i konkurs och lägger ner, för jag har jäkligt mycket sparat /minnen angående musik här och inte någon back up på informationen. Är väl bara viktigt för mig, men är ju som en tidskapsel över senate årens lyssnande och funderingar, själv om såklart inte allt kommer med.....


Illustration : En fin toalett i Budapest, 2017
 
Läser någon annan än mig min blogg?
Ja den frågan kan ligga och flyta här ute i Sajber spejsens stora avloppsrör.

Av Gundozer - 1 september 2018 22:56

Alla tiders favorit...rock/synth/soft rock..mmmmmmed saxofon å grejer. Denna låten har jag alltid gillat.


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards