HARDKÅRE

Alla inlägg under mars 2017

Av Gundozer - 27 mars 2017 09:54

Visste ni att Mötley Crue hade en maskot? Sorry det har jag aldrig fått med mig, men jag läste nyss på en fan-site att den var nästan lika känd som Iron Maidens Eddie på 80 talet.(?!) Jag gillade ju och äger Mötley Crues två första skivor och har lyssnat på de två nästa också, men att de hade en maskot - nä, missat det. Inte var den speciellt snygg och innovativ heller?

Se utvalda bilder här.
   

Eller ännu enklare en bildsökning på the old googler

Av Gundozer - 22 mars 2017 12:16

Håller som sagt på med lite VHS grejer..fixar till i filformat.
Här en video från 1997.
Se den på youtube.

 

Av Gundozer - 13 mars 2017 14:06

Dags för en skiva igen. Tog en i högen, så det är som vanligt inget nytt.
Här en låt med härliga "alternative" bandet Unwound. Hardcore /Indie Rock. På A sidan deras näst bästa låt (?) från deras bästa skiva och bästa period kring 1995-1998. På B sidan en ok låt. Jag har nämnt bandet tidigare på bloggen och det är verkligen ett band och sound som står ut i mängden. Mycket bra känslig/skrikig sång och drivande bas..och hela paketet. Bandet breakade 2002 och jag fick sett de live en gång i Malmö ca 1996-1997, och har också en t-shirt någonstans. DEN ska jag leta fram i dag. hej svejs.

A- Corpse pose
B- Everything is weird
 
Kill rock stars krs 262
1996
Category : Vinyl 7" Alternative /Hardcore / Indie

Av Gundozer - 9 mars 2017 18:34

Har strulat och bytt dator, forsökt med olika VHS spelare och sladdar OCH program. Har nu fått till något, men dålig kvalitet och det tar tid. Hoppas komma på bättre sätt och lära mig fixa till längd, kvalitet osv ..Men bjuder här på ett klipp från 1991 eller 1992 där jag "rockar loss" hemma med basen efter å ha lyssnat på skivor med kompisar och druckit 2 (?) öl. I en etta på Skaberjögatan / Mellanheden / Malmö.

Så en test detta på hur det funkar att ladda upp video (MPG 50 Mb) här....funkar det elelr tar det skitlång tid?


 
Finns och kommer finnas ännu sämre grejer här på youtube-kanalen:
https://www.youtube.com/user/doz68


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards