HARDKÅRE

Alla inlägg under maj 2018

Av Gundozer - 22 maj 2018 09:05

Under rubriken : "Udda låtar man minns, och som kanske inte var riktigt bra eller i den stil man brukade lyssna på, men som man gillade" Där hittade jag för ett tag sedan denna Single med artisten Jona Lewie och låten You'll always find me in the kitchen at parties som är hela titeln på många utgåvor.
Jag minns att denna fanns på samlingsskivan "New Wave of the 80's" tillsammans med The Jam, Sham 69, Elvis Costello osv. jag gillade den för den monotona och enkla melodin -mer minns jag inte. Läser nu att det var en UK Hit och den är ju utgiven på Stiff Records, så lite new Wave var det nog räknat vara då. Inte så bra, mest rolig. Undrar vad artisten gjort i övrigt? (Kollade nu upp en annan hit som jag måste säga INTE imponerade Stop the cavalry seg ballad med ompa ompa band. Mer spelad på spotify än Kitchen låten!) Så, det var nog en Two Hit Wonder kind of thing detta, eller vad säger du?


category : Vinyl 7" Pop/ New Wave
Stiff Records Norway 1980

samlingsskiva jag inte äger men där låten finns..



Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards