HARDKÅRE

Alla inlägg under oktober 2018

Av Gundozer - 15 oktober 2018 10:35



Inte så ofta jag lyssnar på band från "udda" musikländer som Serbien -eller som det då var Yugoslavia. Detta New Wave band är ju mycket trevligt. Upptäckte det nu på Spotify. Läser om de att är legender och var med på listor som bästa skiva osv både i hemlandet och utomlands när det begav sig. Jag känner igen omslaget på deras ena skiva men i övrigt har jag inget minne av å ha hört musiken eller något alls om bandet. Det påminner mycket om De Press med "slaviska"(?) körer och närmast odistade gitarrer och en och annan synth, dragspel och blåsintrumenter .
"Frontmannen" Vlada Divljan dog 2015.
Lyssnar vidare men tipsar om två favoritlåtar här under.

Malena låten verkar vara en lite småvulgär kärlekslåt om at han älskar henne och vill knulla hela natten(?) Eller så ljuger translator för mig.


Bästa låten....just nu.

Av Gundozer - 11 oktober 2018 12:10

Då kom svärmor och lämnade 150 skivor för mig att kolla igenom- så idag är det en lite ovanlig spellista här i huset. Det var mycket blandat av musik och skick. Diverse pop/rock + dansband, klassiskt och några barnskivor. Återkommer om jag hittar något guldkorn eller annat att rapportera.
     
KOmmer lägga upp många av de här på Discogs:
https://www.discogs.com/user/skivorna


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards