HARDKÅRE

Alla inlägg under augusti 2013

Av Gundozer - 29 augusti 2013 09:17

För 26 år sedan köpte jag några skivor på en "loppis" på ungdomsgården jag hängde på i Norge. Det var en singel med Beastie Boys och en med Cheap Trick. Inga konstighter och halvbra skivor, jag minns det just för att det var tidigt i min skivköpar-karriär och ett ovanligt ställe att just köpa skivor på. (Möjligt det var en till också, men det tillhör inte denna historia.)
Historia att berätta är att jag ju sedan ett par år har lagt upp mina skivor på databasen Discogs online och köper och säljer några skivor varje månad -OCH TA MIG TUSAN så sålde jag nu både Beastie Boys och Cheap Trick samma vecka/ inom två dagar. En till Nynäshamn och den andra till Finland.
Kalla mig Kalle-Anka, men detta var var väl en rolig historia !
(OK då -mer som en anekdot, och mest för "note to self" men så länge JAG har kul så....)

Av Gundozer - 29 augusti 2013 08:54

Kul med lite "ny" musik från 2006. 10 kr styck för dessa Metal Hammer Promo/Gratis CD. Har ju hört hälften av banden men bra med samlingsskivor på det viset att det är varierande musik i öronen när man tränar och kan ju råka hitta något som jag missat och som jag "borde" uppdatera mig på.
Sånt som finns med här: Hatebreed, Deviated Instinct, Darkthrone, Axegrinder, Autopsy, Unearth, My Dying Bride, Voivod. (totalt 30 låtar)
    
Och inte direkt musik man förknippar med Frälsningsarmen förresten -men de tjänar ju pengar bäst de kan såklart. (Deicide- Homage for Satan...Pentagram- Bride of Evil )

Av Gundozer - 20 augusti 2013 10:49

Blandat tunga riff och ljudväggar med långa lugna uppbygnader och intro/outro -svårmod, ilska, ondska....och sen känslighet(emotional) och screamo sång och på det lite franska prat-partier (Kanadensisk band -därav franskan).
  
Detta är det som gäller för mig nu. Hittade bandet då jag letade på Discogs efter något skivbolag ang bandet Drift som är något åt samma hållet (också Kanadensiska)..länk till en länk osv. Och blev så jäkla glad över den video jag hittade på youtube från någon skolsals-spelning. Bandet är visst "legendariskt" och anses vara ett av de tidigaste som blandade in hardcore/metal/punk/noise och skapade Screamo/Noise stilen eller VAD DET NU ÄR för stil..det vet jag (man) sällan.
Så forsökte hitta någon skiva i Sverige eller Europa, men fick beställa den från Japan. Gick ju bra det också...Har nu lyssnat på den ett tiotal gånger och efter semesteruppehåll är den igång på skivspelaren och jag skriver detta! Prova lyssna igenom länkad material -än bättre köp skivan om du hittar den. Glöm att leta efter den på Spotttifyyy. Skivan är inspelad 1995 eller 1996 och denna utgåva är troligtvis andra utgåvan som kom någonstans där innan 2000. (står inget år på den) Finns 5 till salu på discogs av förstautgåvan. Discogs LP

One Eyed God Prophecy -One Eyed God Prophecy
Category : Vinyl LP Hardcore /Emo
The Great American Steak Religion /Verse 7 (1997?)


http://www.youtube.com/watch?v=nyKMSOOe41A



#hardcore #screamo #emo #discogs #gundozer #hardkåre #oneeyedgodprohecy #steak #religion


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards