HARDKÅRE

Alla inlägg under maj 2013

Av Gundozer - 22 maj 2013 15:34


Jag älskar musik när det gör så här med mig....sitter i soffan perfekt placerad i skottlinjen för mina vägghängda Dali högtalare och i princip rycks med och nästan skriker/grymtar fram min glädje som om det var ett mål som gjordes i någon sport "##YES!##"...och känner mig på gränsen till gråtfärdig. Tack Ventura och tack hjärnans primitiva stenålders impulser eller om det nu är finkulturens små känselnerver som triggar loss, It's all the same to me!!! Fick hem skivan i dag...bäst på vinyl såklart. Låt efter låt med mäktig noise-gitarr/melodic alternative Indie...ja, akkurat.
(Lyssna på deras sida -ljudet spelas upp, kolla nederst på sida VENTURA)

- Fick också hem en mycket fin 10" skiva med Brick. Vit vinyl och blandat live/cover/outgivet. Beställde den från Japan av alla ställen, då den aldrig dök upp till försäljning här i Sverige -men inte tokdyrt. Blev ¥ 2365.

Tack för att du lyssnar ! (läser?) There will be more....there will always be more.

Av Gundozer - 22 maj 2013 08:48

Victims Family -Have a Nice Day
Alternative Tentacles, snyggt omslag och "nostalgi" lockade mig att köpa denna nya singel för några månader sedan. Jag känner inte till så mycket om och av bandet men har de på två "kända" samlingar. De har annars funnits sedan mitten av 80 talet-läs gärna mer på deras informativa sida.(länk längst ner) Well, första låten är ok men lite för rockig, så jag gillar bäst b-sidan som är mera kaotisk och i 90 tals hardcore stuk. Lyssna här på en liveinspelning där sångaren också berättar att detta är andra sidan på singeln som de säljer osv..hey hey. (inte så bra ljud)

A-Have a nice day
B- Let's cancel the future


        
Alternative Tentacles Virus 445 /Orange limited version. /2012
Category : 7" Vinyl Alternative/ Hardcore

Jag kan tänka mig att sälja denna för 120 svenska kronor...till seriös samlare som lovar ta väl hand om den. he he..Ok ?

http://www.victimsfamily.com/biography/

#Hardkåre, #musik, #punk, #Hardcore
, #AlternativeTentacles

Av Gundozer - 17 maj 2013 14:03

Jag är inte bitter...men dessa textrader är det.

Bitterness is a beautiful thing
I've hollowed out my heart and removed my fucking tonuge.
I burned all the pages, my memories filled with words to you.
So they could never betray me again.
Never betray me again.
Never again
//Killwhitneydead (2004)


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards