HARDKÅRE

Alla inlägg under februari 2017

Av Gundozer - 7 februari 2017 13:34

Tänka sig! Jag brukar aldrig gilla låtar som spelas på radion -ja om vi inte pratar om nostalgi och någon trevlig låt från 80 talet osv. Men i dag hände det : Jag lyssnade på P4 i bilen och det spelades en trevlig Indiepop / singer & Songwriter låt. Det var en lättsam "feel good"- låt och bra röst. Ingen aning om artisten, men jag kollade upp det på en sökmotor baserad på delar av texten och det visar sig vara en grupp eller artist som kallar sig Passenger och låten det gäller var Anywhere. Mycket bra, lyssnade på den på spotify hemma och på några andra låtar -som väl inte direkt var lika bra, men med referenser till Tracy Chapman och Paul Simon är det klart över genomsnittet om man ser till det som brukar spelas av massproducerad överproducerad meningslös popmusik. Tack P4 ni hittade ett guldkorn i gödselhögen.


https://open.spotify.com/track/2LYN8JZ2dec6wReOsB5XFo


Edit// Nu kollade jag på låtlistan och denna artisten verkar ha en annan JÄTTEHIT som heter Let Her Go...som spelats 540 miljoner gånger på spotify och den har jag ju såklart hört, den gick ju 5 ggr per dag för några år sedan. (2012/2013) Den är lite samma stil men inte lika bra tycker jag. Och till detta hör att jag hörde den så mycket ett tag så jag brukade sjunga tekstraden "spelar samma sång på radion" på hela den melodin när jag hörde den...det passar jättebra. Ganska tjatig melodislinga. Artisten (Mike Rosenberg) är förresten från Brighton, en stad jag besökt två gånger och tycker mycket om...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards