HARDKÅRE

Alla inlägg under mars 2019

Av Gundozer - 7 mars 2019 14:24

Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town
Ville bara skriva en grej om denna "Budget" samling....ja den är utgiven 1983 på en av Pickwicks /Phonogram små "extra" labels som heter Contour. Fin text med info om bandmedlemmar och historik på baksidan och faktiskt en rolig mix av låtar från många olika skivor och singlar. Så var det sagt...
Heja Thin Lizzy ni är bäst! (....var bäst) Sämst är annars att namnge en samlingsskiva just med en låttitel på detta vis. Eller är det bara jag som tycker för mycket om något jag inte har med att göra igen!? he he.

Vinyl LP /Samling -Countor CN2066 1983

   

Av Gundozer - 7 mars 2019 13:44

Skriver sällan..ja jag vet, och lovar ingen bättring. Här kommer en liten grej om en skiva jag inte gillar jättemycket, men jag tog en "random" i högen då alla skivor måste luftas och spelas kan jag tycka. Har skrivit mer om själva bandet 2012 (läs här)
Så detta är då en 12" och räknas väl som en singel/EP/Maxi typ då. Från deras andra skiva och då hade jag i princip tappat intresset redan då de blev för snälla, men de var bra på Roskilde med mest låtar från första skivan 1992. Här är tex två av fyra låtar någonslags "Remix" och då blir det för mycket Pop/Rave/tråkigt.De är nog duktiga musiker, charmiga killar och gitarren på Crawl är bra och roliga färger på omslag ch VÄLDIGT mycket 90 tal detta. Så den sparas väl då och hamnar INTE i the dustbin ha ha ha..eeeh..ok. Vi tar nästa direkt då.

Ned's Atomic Dustbin -Not Sleeping Around 
Vinyl 12" Furtive / Sony 1992
     


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards