HARDKÅRE

Alla inlägg under januari 2016

Av Gundozer - 28 januari 2016 17:43

Inte varje år jag kör motorcykel i januari -men blir nog vanligare och vanligare. Har iallfall kört i december två-tre senaste åren om inte alla år(?).
I dag hade jag ärenden i stan och passade på att handla lite skivor och serietidningar på Mickes Serier, Cd & Vinyl. Alltid svårt veta vad man tycker passar att ta hem, och jag vet inte varför det blev just dessa skivor. Ja, alltså jag hade en hög på 8-10 jag ville ha men sorterade bort resten. Har inte lyssnat än men vet ju hur 2 av de låter redan -den tredje (Bomberegn) chansade jag på ...koppling till Ungdomshuset, Jagtvej 69 osv. Kan ju gissa ganska bra hur det låter innan jag hört den också tror jag..he he. Marillionskivan med poster var lite dyr (allt är relativt) 70 kr, men den är snygg och B-side låten har jag säkert hört någongång men kommer inte på hur den låter och tror inte den finns med på fullängdare, bara samlingar? Intensity är trevlig skånsk hardcorepunk så klart.
Serietidningarna var billiga grejer Fantomen, Seriemagasinet,Svenska Serier, Korak från 80-90 tal.
 
Efter detta inköp blev det trevlig kaffefika på Rino's Hornsgatan men det är ett annat blogginlägg.

Av Gundozer - 28 januari 2016 11:13

Trams...he he. Var på besök hos Atlas Copco i Sickla och valde att lägga till Hardkåre som "företag" på besöksregistreringen. Ja det blir inte roligare än så här vissa dagar.
 

Av Gundozer - 19 januari 2016 16:26

En skiva jag köpte för drygt två år sedan. Den kom i originalutgåva redan 1998 och jag hörde den första gången på SPRAYdio ca 1999 och blev helt såld på bandet och skivan. Det är nästan konstigt att lyssna på den i stereon då jag är så van med datorhögtalarljudet...

Stora hit-låten är Don't hate me som jag nog alltid kommer kunna ta fram i diskussioner om favoritlåtar alla kategorier. Annars är låtarna Shorty och Coming Clean ösiga av de bästa på skivan. Låten Washington Square Park är typisk för stilen och bandet om man ska välja en låt av den orsaken. I övrigt är det en helbra skiva rakt av faktiskt. De räknas väl in i Old-school Emo gänget men är ju PostPunk/ Punk /Alternative och allt sånt. Snygg nyutgåva detta i Clear vinyl med blankt och fint omslag + inneromslag. Ganska "dyr" om den ska köpas/säljas. Begagnade skivor går för ca 22-35 Euro ser jag.



the Get Up Kids -Four minute mile
Doghouse America Records 2008
Category : Vinyl LP Punk / Emo

Av Gundozer - 18 januari 2016 13:13

Jag har alltid gillat RATM och de är ju ganska hårda och bra, men jag har alltid saknat lite mer metal och hardcore i deras låtar -här har vi ett band som fattat den grejen och kopierat RATM rakt av men gjort det med lite mer modernt sound och sång. (RATM referensen gäller mest denna låten av de jag hört, andra låtar är lite mera "vanlig" Metalcore / Hardcore) Coolt anyway med musiken, själv om jag tycker "Anti-Polis" grejen är lite väl pubertal...och jag ska inte recensera hela grejen riktigt yet då jag hört endast hört 7 låtar av de 7 skivor de gett ut. -men ska kolla några till i dag då.


Av Gundozer - 14 januari 2016 10:00

Visste ni att det finns 28 Sid Vicious skivor på Spotify? Nej inte jag heller....jag ska lyssna på ett par låtar i dag tänkte jag, men det mesta verkar vara livegrejer och säkert många samma + remastered osv. Han spelade väl bara in 10-12  låtar eller något sånt i studio? Lite tramsigt med Spotify att det måste ligga så mycket nyare samlingar och samma grejer på så många artister
-men kan finnas "guldkorn"

https://open.spotify.com/artist/1YnxVTLZQkk6KJI2c5sBqU

Av Gundozer - 14 januari 2016 08:59

Varning för maskiner
Varning för maskiner
Varning för maskiner
"Vi kommer att bli maskinens slavar -Robotar kommer tillverka sig själva..."


Jag lyssnade inte på denna musiken /svensk punk förutom Ebba Grön och de kändaste när det begav sig på 80 talet. - men har på 90 talet och framåt "tagit del av den svenska låtskatten" så att säga. Denna samlings CD hade jag några månader men sålde den vidare. Mycket charmig låt detta där man hör att grabbarna är unga och inte "proffsmusiker", men we don't want it any other way. Och skönt med spotify så man kan köra lite nostalgi och blandat..så lyssna nu på detta dagens tips....för heeeeelvettte !!!!

tips 2: Det finns en inspelning på youtube från 2009 som är Massproduktions 30 års kalas där de framför låten live.

Av Gundozer - 13 januari 2016 13:47

Rolig och bra skiva och snygg...
Köpte denna för 4 månader sedan, och nu kom den med på min blogg. Thrash, Humor, Punk-hårdrock med samplade grejer och mellansnack...sångaren påminner om bartender Moe från the Simpsons. (Rösten alltså inte utseendet, tror jag)
Stilen är som Municipal Waste, Tankard, Sucidal Tendencies, Anthrax, Fkü osv

Hurra !

Cross Examination - Dawn of the dude

Organized Crime Records ‎– OCR058  / 2014

Full EP Youtube här

Av Gundozer - 13 januari 2016 13:01

Inte så mycket David Bowie här..
Detta skrev jag om en skiva November 2014.

David Bowie nov.2014


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards