HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

263) David Bowie

Av Gundozer - 25 november 2014 09:50


I avdelningen "Skivor jag alltid hört låtar ifrån men aldrig haft hemma" kvalificerar sig David Bowies The Rise and falll of Ziggy Stardust and the spiders from mars. Snacka om klassiker med i princip bara kända och bra låtar. Nu hittade jag en skiva på Stadsmissionen förra året, men den är nog ospelbar (se bilder), men bara omslaget är ju något jag ville betala för. Vet inte om denna kan tänkas vara värt pengar i detta skick, men det kvittar, det är iallfall en originalutgåva från 1972 på RCA Victor med gatefold omslag ...Wam Bam Thank you mam!
   
David Bowie är ju så känd så jag skriver inte om den grejen, annat än att jag aldrig har lyssnat igenom allt när jag var yngre utan vissa skivor har jag hört för första gången nu i modern tid i och med Spotify -men jag upptäckte honom på tidigt 80 tal med Scary Monsters och Cat people och allt det där, själv om så klart vissa låtar alltid fanns med på radio eller hos vänner också. Stilen på denna skiva anses vara banbrytande och kombinerar Glam rock, pop/rock och teater (eller hur det nu var?) favoritlåtar är för min del Suffragette City, Starman, It Ain't easy, Ziggy Stardust..ja egentligen alla och en floskel som används om många skivor, men också är rätt kan lätt sägas här. "Man måste höra alla låtar i hop" eller  "Hela skivan måste ses som en enhet" och detta ÄR också en konceptskiva med en story om Ziggy som kommer till jorden och är rockstjärna, domedagsprofet , Space-Jesus eller vad det egentligen är(?) Skulle någon låt falla utanför för min del så är det Soul Love som jag av någon anledning inte tycker om. (för snäll/mesig) Se fina bilder och lyssna på spotify eller på din egen skiva.hej hej

Category Vinyl LP Rock
RCA Victor LSP 4072 /1972

Starman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards