HARDKÅRE

Alla inlägg under februari 2016

Av Gundozer - 27 februari 2016 19:58

..och angående förra inlägget och käng, svenska band och feral ward så kan jag rekommendera detta ösiga kängpunkband från Malmö...
Just denna skiva är utgiven av danskt bolag, men de har en eller två skivor på Feral Ward också. Finns att lyssna på hos Spotify och gänget.

Denna Ep innehåller 7 låtar (6 på omslaget) och det går undan och allt är rätt kan man säga. Skön sång där man för det mesta hör vad som sjungs och fett ös osv.
Och sköna punkiga "Ouääähh!" kan höras i början, mitten och slutet på några låtar. Bäst är Kleptokrat Moderat själv om den nästan är långsam om man jämför med de andra låtarna eller iofs Snick Snack är ju en Hit också... OCH fy fan va bra det känns att sitta här och dricka mitt andra glas med Amarula, lyssna på Fy Fan och skriva detta en lördagskväll, där jag absolut INTE ska se något av melodifestivalgrejen som brukar gå på lördagar nu. UUOOÄÄRGHH !!

Fy Fan - Åh Nej
 
   
Adult Crash 2009
Category : Vinyl 7" Punk /crust

youtube snick snack




Av Gundozer - 26 februari 2016 21:22

Amerikansk käng-punk /D-Beat från 2006. Nästan så det låter lite svenskt då det genom åren varit så många svenska band som spelat denna stil. Lite ovanlig sång för denna typ punk och rolig basgång här och där, som väl också måste sägas vara lite ovanlig för musikstilen. Inte bästa skivan jag har, men fullt ös och kanske blir den bättre fjärde gången jag hör den, för den var bäst tredje gången så långt. Jag köpte den mest för att den gavs ut av bolaget Feral Ward där jag köpt Born Dead Icons och Morne tidigare och kopplingar till The Great American Steak Religion - men Feral Ward har faktiskt också gett ut flera svenska punkband såg jag på deras utgivningslista. (Masshysteri, Totalitär, Disfear m.m.)
Ja ja, så vad sa jag nu då? Ok skiva. kul grej -köpte den begagnat för 8 Euro, säljer den för 10 Euro. Hörs!

Warcry - Deprogram

Category : Vinyl LP Punk/Hardcore
Feral Ward 2006

Youtube:


((Ps: Det finns 4-5 andra band med samma namn. Punk och hårdrock...))

Av Gundozer - 6 februari 2016 14:12

Roligt låttips på så sätt att denna låt aldrig "egentligen" gavs ut då EMI inte tyckte skivan Seppuku (1978) höll när den var klar. Den finns nu på en CD utgivet av litet bolag (Angel Air) och finns också inspelad och utgiven på en samling med olika projekt från vokalisten "Dicken". Detta är alltså Mr Big från London och inte Mr.Big från Usa som var ett senare band med diverse sötsliskiga rocklåtar.



 

Hittade den tyvärr inte på youtube.
Länk till skivan : http://www.angelair.co.uk/?tcp_product=mr-big-seppuku


//En irriterande grej för er få som använder scrobbler /Last. fm är att alla varianter av Mr Big blir trackade som det där jäkla hair metal bandet...*suck*


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards