HARDKÅRE

Alla inlägg under februari 2014

Av Gundozer - 12 februari 2014 19:24

Tredje forsöket så att säga... Jag har aldrig gillat Slayer tidigare. Jo det är sant. Sett dem live. Lyssnat på skivor, provat -men nej, det funkade inte. Tyckte inte det var bra låtar och hans röst var jobbig och för mycket skrikiga gitarrer. Först var det runt 1988-1990 som folk omkring mig tjatade ,sen provade jag igen då God hates us all kom och det snackades om Slayer igen..men nä..Och nu när en av medlemmarna dog (seriöst jag vet inte ens vem och vad han heter, I am no big fan) så ble det snack om bandet igen och jag bokade Metallica biljetter (kind of) = Stockholm Fields och där är ju Slayer med så jag testade lite låtar på Spotify, och ta mig Fan om det inte var en och annan låt som vara ganska bra. Ja ok -jag är inget fan, men de har ju något där..och helst på de tre skivorna 1986-1990 än så länge. Resten har jag inte tagit till mig.  Ok så det så....
Lyssna på denna trevliga låten. "Tyst skrik"

Av Gundozer - 4 februari 2014 10:07

Cornelis -I Elfte Timmen
Trodde jag fått med fel skiva då jag började lyssna på denna Cornelis skiva. Första låten Somliga går i trasiga skor börjar med synth och elgitarr/trummor ! ?...det visar sig att hela skivan är någotslags comback han gjorde med upphottat modernt sound och 4-5 studiomusiker. Lite progressive rock, synthpop, funky och ja..jag vet inte vad man ska kalla stilen. Lite SVT-rock kanske,  sånt som de brukar ha som bakgrundsmusik till diverse program. Inte alls bra som helhet, men intressant just för att det är Cornelis på sång och musiken är säkert ok den (Gitarr påminner om Pink Floyd i något solo). Möjligt det är kända musiker, orkar inte leta upp det. Lite osäker på om det är endast gamla låtar, men många klassiker är det: Felica Adjö, Jag hade engång en båt, Ballad om Fredrik Åkare och den sötafröken Cecilia Lind...Intressant också att detta var något av det sista han spelade in, sista var väl skivan "Till Fatumeh"(?),  han dog ju sent 1987. Är som alla fattar ingen Cornelis expert så det tog mig några år innan jag hörde detta första gången...he he.
Ta en lyssning ni också. Bifogar en låt här nedan. (finns ju diverse kommentarer och hyllningar skriva där på youtube) Finns också i sin helhet på spotify såg jag.

Uttdrag av infotext : "Mötet mellan Cornelis och de unga syntharna blir till sällsam glädje och lust. Förnyelse! Säll! Synth!"
Inspelat under oktober 86
Category: LP pop/Rock
Max Records / CBS 1986


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards