HARDKÅRE

Alla inlägg under maj 2016

Av Gundozer - 31 maj 2016 19:34

Härligt med ett break....lite paus i köpandet av skivor. (note to self detta) Jag har inte köpt en skiva på Discogs /Tradera /Amazon / Ginza / Musicstack sedan october-2015 ! Ej heller på någon skivaffär eller stadsmission/myrorna...Det jag köpt är 3 olika skivor på konsert senaste 2 månaderna och så fick jag 6 LP skivor av en "musik-kompis" för drygt en månad sedan. Har sålt 15 skivor/kassetter sedan början på april.
Det går rätt väg detta, men kanske skulle beställa en skiva nu då -det är ju trevligt att gå och vänta på post och sedan när man får den och kollar /spelar skivan första gången.

Blir mycket spotify och att spela de skivor jag redan har.

Dagens spellista på spotify :
 Led Zeppelin - Set It Straight - Sinking Ships - Modern Life Is War - Svalbard - Rancid

 

Av Gundozer - 10 maj 2016 09:02

Hörde något på nyhetsmorgon om at Cyperns bidrag i år skulle vara en hårdrockslåt...well...så mycket hårdrock var det inte över musiken men bandet och videon ser ju ut som Black Metal, Nu-Metal, Death Metal ..."something" så jag kom på att jag skulle testa att se videon utan ljud och lyssna på hårdare musik. Och det funkar ju ganska bra själv om såklart sången är osynkad !? ha ha...orkar inte redigera detta osv, då det finns massor med exempel på sånna grejer på youtube..men ja, det vara bara en tanke.
Minus One - Alter Ego


Så spela videon utan ljud och prova någon låt från Spotify.
Diverse förslag:






Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards