HARDKÅRE

Alla inlägg under juni 2011

Av Gundozer - 23 juni 2011 22:35

Ja detta är det roligaste jag sett på länge.
Jag blir så glad när jag lyssnar och ser detta. Det är så mycket "fel" men samtidigt så kul att de gör det. De spelar alltså metal utan att ha någon gitarrist, och basisten och trummisen kan inte ha spelat i många månader (veckor?) innan detta spelades in -men de har kul !
Sångarna flummar omkring och är mest åt poesi läsning och hip hop hållet ?
De sju som dansar på scenen BAKOM bandet är säkert bandmedlemmar också ?
..OCH det verkar inte vara en fake video som så mycket av det som finns på youtube.
Det är iallafall en mix av låtar .
Typ Pantera, Disturbed, Metallica..jag vet inte vad.

Av Gundozer - 23 juni 2011 15:51

  

Buzzov-en -Violence from the vault
Mange rare kjøp man gjør gitt når man samler på plater. Denne plate kjøpte jeg fra Usa med samme den kom ut, og det var med en t-shirt og en download to MP3 code.
Den er fin å se på og fete låter og sound på a-siden men på b-siden er det en 15 minutter lang "drug-sound-experiment-noise" track. Går ikke å høre på, har prøvd men nei ikke mulig. De sier også i inlayen at de var mer intressert i å "get high" enn å lage musikk når de gjorde dette, så kanskje ikke så rart da. Det er innspillinger fra 1994 dette som kom ut først 2010.
Stilen er Sludge-Metal med litt sånn Alternative/Hardcore feeling -og jeg må tilstå at jeg ikke har hørt alt de har gjort, men hadde hørt noen låter sånn ca rundt slutten av 90 tallet og tidlig 2000 og mente det var knall-tøfft. Når jeg så annonse på internet var jeg rask til å bestille platen, men kommer nok ikke høre så veldig ofte på den. Kjekt å ha i samlingen likevel.-mener også de tidligere sangene med mer samplinger og Alternativt sound var bedre enn dette, selv om de selv mener dette var "some of the best we ever did".
De var forresten på turne med GWAR 1994,
DET hadde vært morsomt å sett og hørt.


A-1. Mainline
   2. Paintake
   3. Breed
   4. Never
B-5. Nod

 
    


Relapse RR7071 2010
Category : 12" Sludge/Alternative


Her kan du kjøpe for $29 også: Link

Navnet staves på mange måter ser jeg: Buzzoven, Buzzov-en, Buzzov*en, Buzzov.en 


Av Gundozer - 22 juni 2011 18:01

The Saddest Landscape
Ramlade in på detta bands sida/blogg då jag sökte efter sidor som skrev om vinylskivor, och detta band verkar verkligen ha gett ut allt på vinyl. Egna skivor och split i 7" och 9" format ! (se sida: Länk )
Bra screamo är det också med två olika sång stilar och lugnt/hårt blandat -precis som det ska vara. de verkar vara ganska unga, men har en komplex och mogen stil tycker jag. Inte radiovänligt med massa körer eller för snäll melodi som så många andra band i den nya vågen av Emo/Screamo verkar insistera på. Från Usa som de flesta bra alternative/Emo band verkar vara..ja nog är 80% av mina favoritband därifrån tror jag.


The Saddest Landscape : Eternity Is Lost On The Dying

And I ask you,
Who stole our hearts? Who left us so hollow?

Av Gundozer - 17 juni 2011 19:37


Berserk -"Self titled"
En bra mix av olika punkstilar lite snällt och naivt.
Jag hör sånt som : Hüsker Dü, Treepeople och Dwarves...På Go-Karts hemsida jämförs de också med Shonen Knife och the Buzzcocks.

Inte mycket mer att säga -ville bara skriva kort om denna skiva som nog de flesta av er har missat(?). Jag hittade den på tradera för 7-8 år sedan och chansade i och med jag kände till skivbolaget.-mest känd för Anti-Flag och Lunachicks skulle jag tro.

12 låtar.Har ingen direkt favoritlåt, gillar helheten. men kolla videon den är ju ganska bra och representativ för skivan. Bandet var ifrån Baltimore och fanns mellan 1989-1998 -men gav inte ut så mycket. Denna fullängdare och några singlar.

Go-Kart Records GK002 /1994
Category: CD Punk


Video:

Av Gundozer - 17 juni 2011 15:22

Har lagt in 3 meddelande i "rampljuset" här på Bloggplatsen.
..och ser ju att det droppar in några besökare. På två timmar ca 12-15 besökare extra. Men jag undrar vilka ni är och vad ni ville läsa om och vad ni tycker om musik och det jag skriver om? Det är ju inga djur på min blogg ochinte är jaggravid  eller provar nya kläder i dag osv..he he. Så lämna en kort kommentar och en länk till eran blogg, så får ni några extra besökare också, och någon hittar väl rätt till slut !?

Av Gundozer - 13 juni 2011 10:56

See the Aryan bozo with the red guitar
Parachute on the White House lawn
Gonna bomb the commies with his air guitar
So dumb he can't drive 55
//Dead Kennedys -Triumph of the swill


Lyssna ca 1:04 in


Måste vara denna skiva/artist han sjunger om?
Sammy hagar  



Av Gundozer - 11 juni 2011 12:44

Ja -om inte hårdrock har blivit folkligt och "mainstream" innan så har den det nu. Boka firmafest på Gröna Lunds Rock och Schlagershow och Headbanga tillsammans med Arvingarna !?

Se länk och kolla reklamen. OBS !
This is NOT a Joke !
(but still is...)

> LÄNK <

De bjuder självklart på låtar som tex:
Highway To hell !


Av Gundozer - 9 juni 2011 18:37


Sonny Vincent (the Testors)
jaha -då erkänner jag direkt att denna snubbe hade jag missat helt, men då finns det saker att kolla, och skivor att köpa, ser jag vid sökning på nätet. Han har varit med i den tidiga punk-svängen i New York och gett ut skivor med olika band under 70 -80talet ...och hela vägen fram tills dessa dagar och håller fortfarande på. Han gjorde tex en inspelning med medlemmar från bandet Rocket From The crypt 2009.


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards