HARDKÅRE

Alla inlägg under juli 2014

Av Gundozer - 21 juli 2014 16:56

Nu händer det mycket annat än "vinylköp" och blogginlägg. Håller på med renovering av huset och har annars varit på semester. Jag lyssnar lika mycket på musik som vanligt men mest på spotify och CD skivor på jobb/ i bilen, men jag har inte tid nu att skriva om några skivor här men titta på min last.fm sida för att se vad jag lyssnat på senaste tiden (och åren) Dock saknas ca 15 CD skivor där som inte har scrobblats eller lagts till av mig än...

LAST.FM

Vad tycker ni om mina Videos med "reklam" för bloggen då ? har inte fått några kommentarer där. Trodde någon skulle reagera, tycka det var kul osv ?

Av Gundozer - 11 juli 2014 14:52

Osäker på vilket år jag dekorerade denna, men snyggt är det..eller hur ? (Ca 1981-1985)
Judas Priest- Victims of changes på ena sidan Thin Lizzy - Jailbreak på andra. Lite konstigt kan tyckas då jag hade båda på vinyl själv, man kan hända jag gjorde den några år senare för bilstereon. (1986) Minns inte detaljer. Visst var det kul med hemmakopierade kassetter, hela eller halva skivor -eller blandband.

 

Av Gundozer - 3 juli 2014 18:19

Det finns muisk och konst...och allt där emellan och mer där till...ja just det.
Hittade info om detta projekt som involverade "Micro Kassetter" du vet sånna som man spelar in på telefonsvarare eller läkare osv brukar ha i filmer från 70-80 talet. Det hela handlar om ett bolag (en person-Hal McGee) som gav ut allt som spelades in på en micro kassett som han själv skickade ut till de som anmälde intresse för att sedan få den i retur och ge ut i filformat. Låter ju kul -det var väl mest ljud och experimentellt kan jag tänkas, men säkert också artister och band som deltog i detta. Jag har inte ännu lyssnat på mera än själva presentationen som ligger på youtube. Han har också ett huvudbolag som ger ut "vanliga" kassetter, CDr skivor m.m (HalTapes)
Själva projektet aavslutades dec 2013 / Jan 2014 -så inga flera bidrag kan skickas in, synd man missade detta då kanske. -men kolla länkar om ni orkar bry er..hej hej.



Hal Tapes


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards