HARDKÅRE

Alla inlägg under maj 2019

Av Gundozer - 14 maj 2019 16:04

Me is late again...vissa band har jag ju lyssnat på sedan deras första skiva andra upptäcker jag 10 år efter de slutat. Många stilar gillar jag och just inom punk/hardcore hittar jag ständigt nya "favoriter". Av hårdare hardcore, metalcore, straight edge är detta några ganska typiska exempel.

The Golden Age upptäckte jag på spotify 2015 (fanns ca 2005-2008) 
Set It Straight upptäckte jag på spotify 2016 (Fanns ca 2003-2007)
Your Demise upptäckte jag på spotify 2016 (Fanns ca 2003-2014)
Morning Again hittade jag en begagnad vinyl ca 2008....(Aktiva 1996-1999 + lite spridda senare)
osv osv....

ja ja bara en grej jag satt och tänkte på nu när jag ser min statiskt på last.fm
Jag skäms inte att erkänna att jag missat ett band och skryter inte med att jag var först med något. Jag är glad det går hitta nya band/atister i princip varje vecka livet ut som det verkar!

Av Gundozer - 9 maj 2019 09:49

Hittade denna på spotify på en "Remastered Turbo 30 anniversary edition".
Mycket energifylld och "hurtig" version. Litet trumsolo och annat småkul som händer och sången är inte så dålig heller.
"Recorded Live On The Fuel For Life Tour Kansas City - 22nd May 1986"




Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards