HARDKÅRE

Alla inlägg under december 2013

Av Gundozer - 9 december 2013 13:37

Roligare än Therapy? är det då att hitta nya band. Detta är också ett band från de engelska öar eller Storbritannien som jag kallar det. (?) Dananananakroyd från Glasgow. Spelar sånn där obestämbar punk, hardcore, emo som jag gillar och kan påminna om lika delar At The Drive-In och Piebald eller egentligen mera år Emo/Screamo med ganska mycket melodi och humor. Ja va faaan ska man säga? Lyssna på exempel här nedan.
Deras första singel detta med två lite hårdare låtar -när det gäller soundet. Omslaget och skivan ser ju ut som det ska vara Black Metal eller grindcore, men det är väl en del av hela crazy-grejen. Just namnet och lite av imagen kan faktiskt enligt mig ha både skrämt bort och lockat folk. Man kan faktikst tro det är töntigt och oseriöst, men är faktiskt mycket bra musik och låtar. Så det är bara att sätta igång att älska det, eller rent av fortsätta om du redan var med på Dananananananananananakroyd tåget.
Dananananakroyd -Totally Bone
A- Totally Bone
B- Hey Giles


Category : Vinyl 7" Alternative / Hardcore
MoshiMoshi Records MOMO1 /2006


Lyssna.......?

Av Gundozer - 4 december 2013 13:59

Therapy? frågar du ? Jag gillade ju en och annan låt bl.a denna Nowhere där på mitten av 90 talet-men nu när jag 18-20 år senare köpte singeln kommer jag nog inte spela detta flera gånger. Allt för snällt och tråkigt ljud, och melodierna är ju inget speciellt. Tänkte det skulle bli kul höra B sidans två covers, men de var mest pinsamma och alldagliga förutom trevligt "energiska" trummor och mellanspelet på Breaking The Law. Så -nej tack, tillbaka i malpåsen eller hur man nu säger.
Bandet har inte ens lagt ner såg jag nu på sökningar -och verkar vara aktiva OCH få bra kritik. Kul då.....

A1- Nowhere
A2- Pantopon Rose
B1- Breaking The Law
B2- C C Rider

Category : Vinyl 7" Alternative
A&M 580 504-7 /1994

Av Gundozer - 1 december 2013 12:45


Julbord med jobbet på Tyrol...och vid kl 23 när alla skulle gå framkom diverse enligt mig dåliga förslag på uteställen, så jag valde Harry B James för att slippa hiphop/disco/list pop och där var det som vanligt Ac/Dc, Mötley Crue och Guns N Roses som spelades...det visade sig också vara ett liveband som spelade Metallica låtar (vet inte om det kallades coverband eller tributeband, och om de hade något namn) Alltså det lät 70% Metallica och 30% coverband....ja, inte jättebra, men energi och ljud var bra.
Tror det arrangerades av CityRock (http://www.cityrock.net/)

Jag fick förresten positiv kommentar och tummen upp för min T-shirt för kvällen med Fugazi-Repeater motiv. Lite oväntad kanske i och med stilen/klientellet på denna bar.
Det fanns riktig blended att välja på i baren och roliga männsikor att titta på. Tack o hej.


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards