HARDKÅRE

Alla inlägg under januari 2013

Av Gundozer - 26 januari 2013 17:34

Så bra med hårdrockare som berättar vad dom eller vi andra behöver och inte behöver:
 
Några exempel:
W.A.S.P -I don't need no doctor
Motörhead-(don't need) Religion
White LionAll You Need Is Rock N Roll
AmorphisYou I Need
.....och några band har väl gjort covers på All You Need Is Love säkert. Annars kan jag tycka jag hört flera låtar med texter om Need your love tonight, All I need is a woman , I need to be alone, we need justice osv...men kommer inte riktigt på några titlar i farten.
Har du som läser detta några förslag på låttitlar eller textrader där artisten "need something"?
Kan tänka mig band som Whitesnake och Kiss borde ha någon låt med förklaringar kring deras needs? Ja ja, I need to look that up.

Från en text : Judas Priest -Love Zone
"I need a steel blue heart walkin' down the street"
(vet inte riktigt vad det betyder, men handlar om att ha ett heart of steel, väl?)

Av Gundozer - 22 januari 2013 09:06

 
Det finns konstiga grejer...i Tyskland.
Först såg jag detta skivomslag och tyckte mest det var roligt med två snubbar som ser ut som dom "plojar" som ungar, men forsöker se tuffa ut med tatuering och tuppkam..hmm..sen kollade jag lite efter musiken på nätet och den var inte direkt bra. Lite som Rammstein utan tyngden med Prodigy ambitioner..men så hittade jag denna (faktiskt) läskiga video Kannibale. Det är blod, mörka scener och ganska elak slutpoäng osv. Inget för finkänsliga personer och undrar om det inte rent av är kriminellt (njae, kanske inte). Jag var faktiskt lite osäker just nu om jag ens skulle lägga ut detta, men verkligheten bist schrecklich! OBS för starka scener och tänk på det som utbildande inom vad tysk Electro Industri musik och detta band har att bjuda på. Så kommentera gärna om vad ni tycker om skiten(?) eller är det rent av bra för de som fattar denna stilen ?
Hier also : Kannibale

Av Gundozer - 17 januari 2013 13:33

Köpte 28 CD skivor i dag!
Skulle kolla lite snabbt inne hos Stadsmissionens butik i Sundbyberg innan jag köpte sushi,och hittade en osorterad låda bredvid Cd stället.......det visade sig vara uppskattningsvis 200 skivor i den, och jag såg direkt 2 jag fattade var i "rätt stil" och för att göra en kort story längre så var parkeringstiden slut så jag stress-sorterade upp en hög med ca 50 skivor som jag sedan sorterade ner till 28 och betalde 305 kr för detta. 11 fullängdare och 17 singlar. Det kändes som jag fick plocka direkt från någons samling, och hoppas inte det var dödsfall eller stöld som låg bakom att skivorna fanns där. Ca 10 av skivorna kommer jag behålla, men köpte flera av de med tanke på att sälja och på det sättet köpa ännu mer attraktiva skivor. Något av det jag kom hem med var som följer: Tool, Samiam, Rollins Band, Randy, Ramones, Starmarket, Tiamat, Superchunk, Supersuckers,Timbuktu, Tortoise, Potlatch, Thomas Jefferson Slave Apartments, Spiritualized.....några jag INTE tog hem var med RHCP, Therapy?, Lou Reed, Teenage Fanclub och ett gäng svenska punk, hiphop, rock artister...ja, så nu ser jag fram emot att lyssna igenom och lägga in och kolla värdet/vanligheten osv på Discogs !


  
Kommer uppdatera lite i denna text när/om jag hittar något mer att tillföra ang. Kvalitet, värde, överraskning osv...



Third Edit : Då har jag lagt in på Discogs och lyssnat på några skivor. Inga stora sensationer, men några bra skivor var det tex Samiam, Superchunk och Trumans Water. De flesta verkar vara normala grejer som går för 2-5 Euro och några få fanns inte med i databasen så de är oklara, och Tool singeln provar jag sälja för 18 Euro,då det var många som ville ha den såg jag. , och första Timbuktu kan nog gå för ca 8-10 Euro. På det hela kommer jag nog säkert få in det jag betalade och ha skivor över vilket var målet. he he..


and...fourth edit: Ja inte för att många läser detta (?) men kul för mig detta lilla projekt. Har nu sålt 2 Starmarket singlar för 6+2 euro till Yorkshire.

Fifth edit :Fick  100 kr för Tool och 180 kr för Ramones, Randy, Randy, Throwing Muses och någon till...så då ligger jag på pluss.



Av Gundozer - 16 januari 2013 08:33

Ett ganska tidigt Metal-Core band...hardcore och metal då, och growl/screamo sång meckigt, tunga gitarrer, elakt och allt det där. Har själv inte köpt några skivor, men har de på någon/några samlingar och lyssnat online. Kanske dags köpa nu när det gått några år och begagnat är billigt (?) Här är iallfall en låt med tufft ljud och bra driv. Låten har olika tema och jag gillar de enkla men effektfulla övergångerna och taktbyten osv tex ca 1:35 in och på slutet omkring 2:40 och ut....
Från 1999 detta och de avslutade bandet något år senare och några medlemmar bildade Martyr A.D för att sedan köra lite Disembodied igen mellan 2008-2011
Disembodied -Barbiturate

((Barbiturates are drugs that act as central nervous system depressants, and can therefore produce a wide spectrum of effects, from mild sedation to total anesthesia.))

Av Gundozer - 15 januari 2013 14:15

 
Tysk heavymetal från Köln på Mausoleum Records i samarbete med Earthshaker Records. Bandmedlemmar : Marco Böttcher, Horst Neumann, Heinz Schreiber och Frank Marowsky. En skiva jag njutit av i alla år -den har ett speciellt sound och bra melodier. Skulle faktiskt påstå att den är på min lista över 20 skivor jag skulle ta med till en öde ö, eller vad nu sånna lister brukar heta. Bästa låtar Hangman och Suicide. Texterna är varken bra eller dåliga, men har ett roligt minne från min tid i bandet Roach ca 1985 då vi behövde en text på ett nykomponerad stycke och jag valde att sno texten från denna skivas låt Dirty Street...
"For my job I take much money, I don't think my job is funny"
"I have such a nasty feeling, I want to run away from here-
But my pimp would bring me back again"...


    


De gjorde bara två skivor och båda går för halvdyra pengar. Jag funderar på att köpa deras första LP som går för ca 250 kr online. De finns annars som CD från 2006.



Lyssna på låten Suicide (hoppa 1.20 in om du vill skippa intro)



Brainfever - Capture The Night
Category : LP Hardrock
Mausoleum Skull 8362 / Earthshaker  ES4003 / 1984


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards