HARDKÅRE

Alla inlägg under december 2015

Av Gundozer - 31 december 2015 11:53

De sista timmar av 2015 och jag ser att det sprids 80 tals låtar på facebook sedan några veckor (år?)  ja det är ju logiskt såklart, själv om jag väljer att avstå just den grejen där. För mig var det väl mest Hård rock där på början av 80 talet men också DK, Clash, Discharge och the Exploited !!!

så.....

Fuck Disco,  Fuck Fashion, Fuck You !..och välkommen in i 2016 med önskan om fortsatta goda musikminnen från 80 talet och andra tal.

Av Gundozer - 30 december 2015 12:22

Lite mera Lemmy och Motörhead då:
Ja det var ju verkligen inte lite som dök upp i tidningar, på facebook, Instagram och all over the place. Inget fel i det alltså, bara en reflektion över hur mycket han betydde och hur känd han var...

Jag har jobbat två 12 timmars dagar nu och inte hunnit lyssna på så mycket musik, men gick en promenad i dag och valde två motörheadskivor som musik. Det blev Rock 'N' Roll från 1987 (som jag aldrig haft hemma) och 1916 från 1991. Vilka texter vilken musik vilken energi!!!
Jag blev lite rörd och gick i min egen värld där med Motörhead i lurarna. Jag kom till Coop och där svängde en liten bil in på parkeringen framför mig och på bakre reg.skylten där skattemärket brukade finnas fanns nu ett klistermärke med Lemmy! Föraren kom ut och jag berättade halvt tårögd att jag just nu lyssnar på Motörhead och vi utväxlade några korta fraser om att det var synd det där med Lemmy osv.....sen gick jag vidare. Låten jag lyssnade på just då var No voices in the sky


"You don't need no golden cross to tell you wrong from right
The world's worst murderers were those who saw the light

No voices in the sky -Confusion blinds the eye
Can't take it with you when you die - No voices in the sky"






Av Gundozer - 29 december 2015 08:03

Blev ledsen på riktigt här och "media" översvämmas så klart om info och minnen...och facebook..
Jag skriver en grej sen, tror jag. 2015...och Lemmy dog...fan. Kommer lysna på några låtar i dag (också) har nyss lyssnat igenom deras nyare skivor i november / december...men ja nu dog Lemmy och Motorhead. hej då...

Av Gundozer - 25 december 2015 19:49

Lite roligt och sorgligt detta med kreativitet när det gäller bandnamn /artistnamn. Detta är bara ett av många exempel..men Mayhem, borde man inte fatta att det finns redan? Någongång redan på 80 talet liksom? Om man kollar Discogs och söker endast på namnet Mayhem så får man 54 träffar, och då finns det säkert ännu flera som heter DJ Mayhem eller Black Mayhem osv osv.
(Och som alla vet var ju inte ens Iron Maiden först med att heta Iron Maiden....och ja det finns 15 som heter Immortal också med samma vi är inne på Black metal)

Här italienska Mayhem från 1985 !
Jag tror de sjunger på engelska(?)


Det mest kända nu för tiden (?) är väl norska varianten...en bra Black Metal låt här:

Eller prova youtube om du inte får lyssna för spotify....


Av Gundozer - 17 december 2015 11:33

Grinder -Looking for meat.
Grinder -Wants you to eat.

jaha...den där Grinder bjuder på lunch typ?

..och glöm inte bevingade ord som
" ...As the mighty eagle -I need room to breathe"


...eller som jag brukar säga "Du behöver inte vara gammal för att vara klok"

Av Gundozer - 17 december 2015 10:49

".......Kids nowadays, that's the whole thing. Too much money, they've got too much money.
They don't have to struggle and work for things -Like when I was growing up had to do.
And I was lucky if I got that job delivering hats in a hat store -For twenty-five cents per hat.
Too much money today is with the young kids.....
Everything was handed to 'em, And that's why they are the way they are..."

/Styx - Movement for the common man (Street collage) 1972


13 minuters concept låt med olika delar.
Blandat lugnt och lite hårdare och dialog. Lyssna på detta...




Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards