HARDKÅRE

Inlägg publicerade under kategorin Tipsdax ♫

Av Gundozer - 4 oktober 2011 18:14

Ja då har legenden och Metal Godden varit i farten igen..eller fart förresten? Min första känsla när jag hört några låtar från denna skiva är att det just är liiite segt ? Och varför gick han ifrån sitt motorcykeltema och satsar på Nascar-bil och dator-monster ?

Har det något med målgruppen att göra -siktar han på amerikanska videospels killar/tjejer i 17 års åldern tror jag han missar målet.

Ja jag är lite skeptisk.
Tror han "peakade" med första Halford skivan och annars med Judas Priest på 80 talet.

Skivan kom för nästan precis ett år sedan och jag har inte hört någon prata om den -räknar med att hitta den på rea snart, och då kanske jag slår till, för det låter ju fortfarande både Judas Priest och "Halford". Vad säger du? Lyssna på låten Made of Metal:

Av Gundozer - 28 september 2011 19:32

Yeah ! -skön och lugn version av denna kända låt. Passar bra med deras fotbollskörer också -eller vad tycker ni ?

Av Gundozer - 25 september 2011 00:16

Jag brukar oftast säga att jag egentligen bara gillar de tre första skivorna av Metallica, men en och annan låt från de resterande funkar ju såklart. Bäst är väl kanske One och då mer specifikt delen ca 4:33 in i låten då det blir en övergång som är helt magisk och fantastisk...lyssna gärna på hela och tänk på det eller börja lyssna ca 4 minuter in och tänk på det där !!! Ståpäls här på natten mot söndag !

Metallica -One (från ..And justice for all)

Av Gundozer - 3 september 2011 23:16

Jag bara tok-diggar, älskar och lyssnar på denna låt senaste veckorna och måste få lov att tipsa om denna video som till och med är en mycket bra och passande video. Uppskattar verkligen textrader som är som en berättelse från någons vardagsliv..som denna. (det handlar om en kille som jobbar mycket men som inte riktigt kommer vidare osv) Härlig melodi och stuk på det hela. Med Decendents ref m.m i video (se samlingar)
Låten är från 2010 och bandet finns på Panic records.
Make Do and Mend-Oak Square

Se lyrics Här
Hemsida Här

Av Gundozer - 28 augusti 2011 15:26

Yiaaahh !
Här har vi en snubbe som gjort akustiska covers av många kända låtar.
Kolla här på Killing in the name of.. och sedan kanske Sweet child of mine, Thunderstruck, Jump osv. Flera med System of a Down och Metallica...Många godbitar på youtube. Jag är själv ingen gitarrist så jag kan inte avgöra om han är speciellt bra osv..men jag finner detta underhållande i och med hans coola stil- han bara sitter där och drar några covers liksom, och hade gärna sett ett liveuppträdande.


Igor Presnyakov


Han är från Ryssland men bor i Holland och spelar diverse stilar och instrument. Kolla mer på hans hemsida om ni vill ha mer info: http://www.igorpresnyakov.com/about/

Av Gundozer - 7 augusti 2011 09:46

Apropå föregående inlägg och Pridevecka and all...
Så bjuder jag här på en Nirvana låt med ny text från Queercore bandet Pansy Division. Jag har några singlar med bandet och kommer skriva om de också snart. Kanske lite synd å välja en cover -men denna låt funkar ju alltid. Bandet är ganska känd efter bla. å ha turnerat med Green day och har gett ut skivor på Alternative Tentacles och Lookout! Records.
Smells Like Queer Spirit
text :"Hello Homo
", "Queer" "No denial" ...

Av Gundozer - 25 juli 2011 16:52

Morne -Sorrow
Ett tips på musik att lyssna på ang. sorg och ilska. Då pratar jag om helheten i låten, helande och uppbyggande -då jag inte är 100% på vad texten handlar om. En tung låt som mal på och man hinner känna efter och tänka...och för all del om man känner för det gråta eller slå handen i väggen. Your choice, your emotion! Så bra musik kan vara -och kom inte med den gamla historien om att "Måste lyssna på klassisk musik för att få känslor" för detta är riktig musik, inget larv, inga konservativa regler bara fullt ös.



Lyssna på hela nu då...ta några minuter framför datorn. En paus.

Av Gundozer - 20 juli 2011 16:19


Vad ÄR detta ?
Några gubbar och någon tant som snott instrumenter på fyllan och kapat scenen !? Kolla Jerry Springer på trummor också.

...men -OK OK då Bruce det var lite roligt gjort i och med arbetarklass imagen och hela den grejen. Har letat upp info och hittade då att Bruce med flera spelade denna coverlåt några år tidigare som hyllning till Joe Strummer på en Grammy award...men blir inte så himla bra bara för att tanken är god, eller ?


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards