HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

God fångst på Hornstull...

Av Gundozer - 7 augusti 2012 16:39


Besökte Mickes Skivor på hornstull för första gången idag och det var ett givande besök. Jag hade med mig 11 CD skivor som jag tänkte byta in, men de ville bara ha 2 (Fick 50 kr i inbyte för Rollins Band+Led Zeppelin) Så jag letade upp 7 singlar för 10 kr styck och fick de i byte då, skitbra ju!
Inte dåliga grejer heller, kolla här:

: VA The Fall of Richmond (Avail / Young Pioneers)
: VA Lag Wagon /Jugheads Revenge
: VA emo Schmeemo (Braid, Orwell m.fl)
: Ethyline -Dry me out
: Whitesnake -Give me all your love (White vinyl)
: UFO -When it's time to rock (Pic disc)
: Y&T -Mean Streak

Lustig detalj för den uppmärksamme Hardkåre-läsaren är att två av skivorna är  varianter av skivor jag skrev om/ köpte på Hot records mars 2011
se inlägg

 
 
Christer

Christer

7 augusti 2012 18:38

Vilken platta med Rollins Band var det? Kanske åker in och köper den i morgon om jag inte redan har den... :-)

http://schoolsoutchristermagister.wordpress.com

Gundozer

7 augusti 2012 18:50

he he...den är väl inte så sällsynt. Weight från 1994 (US utgåva)men jag fick 25 för den så de tänkerl väl lägga ut den för 50-60 kr då? Henry är tuff, men har svårt för den "mjuka" musiken/soundet bandet har.

 
Spinningblack

Spinningblack

7 augusti 2012 19:20

Man kan ju fynda en del där. Mysig butik o ofta humana priser. Dock när jag var där senast, 17/7, tyckte jag dock en del metal-vinyler fått något högre prislapp än för ca ett år tillbaka. Vinylen är väl helt enkelt på frammarsch!

http://Spinningblack.blogspot.com

Gundozer

9 augusti 2012 22:17

Ja som sagt -det var inte lätt få byta CD mot vinyl. Han/de sa de hadde CD skivor så det rann över i lager....

 
Christer

Christer

7 augusti 2012 19:41

Weight har jag redan. Det var ju annars ett lustigt sammanträffande att jag bara häromkvällen svor över att jag inte hittade plattorna jag saknar till ett vettigt pris. Ska i alla fall ta en sväng till Mickes och se om jag hittar något annat.

Det "mjuka" soundet kallar jag svängigt, och eftersom jag har väldigt bred musiksmak så passar det mig.

Ha det!

http://schoolsoutchristermagister.wordpress.com

Gundozer

9 augusti 2012 22:20

bred, mjukt, vettigt,svängigt, lustigt......allt är relativt alltså det beror på vem/när/vad man pratar om och med.

 
Roland Casselbrant

Roland Casselbrant

25 augusti 2012 01:24

När du vill sälja Y&T-singeln vill jag köpa den!!!

http://www.casselbrant.com

Gundozer

29 augusti 2012 08:40

tyvärr fick jag för mig att rensa lite i samlingen och sålde den på tradera för 22 kr...(hade trott på 30 kr...men men)


Finns att köpa från frankrike för 2.50 Euro
http://www.discogs.com/sell/list?release...id=3290343&ev=rb

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards