HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

140) Ozzy Osbourne

Av Gundozer - 14 november 2011 08:48


Some of his finest work som det brukar heta, och Ozzy har verkligen jobbat med några bra skivor i sina dagar både som soloartist och med Black Sabbath. Jag blev väl ett fan just pga av att jag lyssnade på Black Sabbath och ville höra hans liveversioner av deras låtar på Speak of the devil-men sedan var ju hans soloskivor helt OK och de kom precis i den tiden då jag köpte skivor så tex Bark at the moon minns jag vi kollade efter i flera veckor at your local record store innan den kom. Blizzard of Ozz kom något år för tidigt för min del-så den missade jag ett tag.
Just vilken soloskiva som är bäst är svårt säga då de faktiskt är väldigt lika, själv om det är olika musiker och produktioner så har ju Ozzys sång och inflytande på det hela skapat en lite egen sorts metal tycker jag. Topplåtar på denna skiva är de flesta, men top 3 = Over the mountain, Flying high again och S.A.T.O
 
Jätteroligt omslag med arrangerade skräckbilder både fram och baksida. Detaljer som döskallar, låtsasblod, död duva, stearinljus, spindelnät, mystiska böcker/tecken och då Ozzy som någonslags varulv i Dr.Jeckyll/Mr.Hyde variant...i Elvis dräkt. (?)


Detta var, som många ofta pratar om, Randy Rhoads sista skiva innan han dog i ung ålder 1982 pga en tokig flyolycka.. På inneromslag listas Tommy Aldridge på trummor och Rudy Sarzo på bas men det var egentligen Lee Kerslake och Bob Daisley som spelade men de var inte med på John Michael Osbournes (Ozzy) framtidsplaner (turne) så de "glömdes" bort, men Bob hjälpte senare till på skivor igen (vet ej ang. Lee). Skivan mixades om/spelades in på nytt inför en utgåva som kom 2002. Detta gäller bas och trummor då Ozzy ville ha med lite nya grejer från sina musiker vid denna tid. (Robert Trujillo på bas och Mike Bordin på trummor) OCH det var någon juridisk grej gående där -orkar inte kolla detaljer ang. den då jag egentligen inte är intresserad (he he). Jag kan inte minnas å ha hört dessa inspelningar och frågar rakt ut i bloggvärlden om ni har koll på detta och hur det låter ?


Sorry för oskarpa bilder -blev lite fel.


JET LP237 /1981
Category: LP Hardrock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards