HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

KIZZ SUXX !!!

Av Gundozer - 10 september 2011 22:57

fy faaan vilket skitband Kiss är och var alltså...BUUUUUH !


Seriöst.


  
Ett band som gett ut 37 skivor borde ju ha liite flera låtar som går att lyssna på och NEJ jag kommer inte lyssna på "den och den" skivan då detta är ett band jag inte gillar och jag har inget intresse av att lyssna på allt de gjort. Tycker de inte ens borde klassas som hårdrock utan bara Rock.

 
 
Seance

Seance

25 september 2011 23:50

KISS inte hårdrock? Då är det många band som inte är hårdrock längre AC/DC,Motley Crue, GNR m.m Ingen av de banden har gjort så tunga album som t.e.x Creatures of the Night,Lick It Up, Revenge.


http://seance.blogg.se

Gundozer

26 september 2011 07:46

Ja du har rätt det finns säkert hårdrock i det bandet, men de är totaltsätt mycket överskattade och har fått en stor free-ride pga sminket och medias draghjälp och ....men visst det finns säkert sämre band. Jag gillar såklart en och annan låt, men måte ju spetsa till det lite och hoppas på lite reaktioner..he he.

 
Seance

Seance

26 september 2011 10:26

KISS är grovt underskattade p.g.a att många avfärdar de som ett image band och ger inte musiken en chans samma sak gäller W.A.S.P.För i grund och botten handlar allt om musiken har du inte låtarna så spelar det ingen roll vad du har för image. I både KISS och W.A.S.P fall har du riktigt bra hårdrocks låtar i grunden som blivit klassiker. Det slår aldrig fel är man på en fest och drar igång t.e.x "Black Diamond" eller "Wild Child" är det folk som inte är så invigda i hårdrocken som frågar vad är det för grupp det låter riktigt bra och när man säger namnet blir de alltid lika förvånade. Alla har en image det är till och med en image att inte ha en image. Till och med grunge banden som skulle vara emot en image har en image t.e.x Pearl Jam som är mångmiljonärer behöver inte gå upp på scenen klädda som luffare de har råd att ha på sig armani kostymer men de väljer att se ut som luffare för det ger de någon slags konstgjord falsk cred. Jag gillar band med image det gör inte musiken bättre eller sämre men förstärker upplevelsen och helhet konceptet.De flesta band har fått drag hjälp eller free ride med hjälp av image AC/DC har en 57 årig man i skoluniform, Iron Maiden har en seriefigur som heter Eddie o.s.v

http://seance.blogg.se

Gundozer

26 september 2011 22:22

he he se där ja. Ja jag VILL ju att band ska ha en image och scenshow eller vad som helst om man ser de live (men musik är iofs bäst på stereo så då kvittar det och jag skulle inte gilla kiss i jeans och flanellskjortor heller..he he). Tycker att Kiss inte lever upp till sina skivomslag (som är tuffa?), smink(som är häftig?), poser (proffsiga?), explotioner/lampor/glitter/häftiga gitarrer osv då musiken och speciellt sången inte alls är "hård" i min bok och speciellt Pauls sång är likadan och smörig på de flesta låtar..men smak är olika hos alla lyssnare och alla dagar på året det är inte det jag menar...bara att jag tycker det är synd så många introduceras för Kiss i unga år och därmed fastnar, då det finns många band som förtjänar den platsen i musikintresserade hjärtan och hjärnor. jag har nog hört 80-90% av det Kiss gjort genom kompisar, radio och "what have you" har endast ägt två skivor med bandet The Elder (som jag tycker har bra och "småcharmiga" tendenser i 2-3 låtar) och den hemska "rockn roll alla over " eller vad den heter som ju är väldigt tunn och "rockig"...och visst någon låt på creatures och lick it up är väl trevlig på en samlingsskiva..men nej jag memorerar inte vad skivor och låtar heter då bandet inte egentligen intresserar mig,, i det stora hela är det ett band som är ÖVERSKATTADE inte underskattade. Ett av många hemska exempel på hur dt kan gå är svenska bandet Hellacopters som diggar Kiss och forsökte låta som Kiss..snacka om waste.

 
Ingen bild

EE

27 september 2011 21:09

kiss är väl ok. som många andra band.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards