HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Länka You-tube låt på facebook. Ok eller ?

Av Gundozer - 1 september 2011 19:18


Vad tycker ni? Är det bra att få lite inspiration från Friends på Facebook på detta sätt ? Alltså att de länkar in och "share" någon youtube video med rolig eller bra låt? Jag gör det själv av och till men har gjort det mer sällan nu senaste året sedan jag startade denna blogg -då jag hellre kör lite tips här.
Jag tycker några  lägger upp ganska mycket och ofta kollar jag inte på så många. Jag menar det blir väl bra om det är 1-3 låtar per vecka och max två samma dag. Eller ?


 
  
Ett annat problem är att man upptäcker hur mesig/tråkig/fel/dålig/konstig smak vissa har he he, men det kan ju också vara en positiv grej att man lär känna folks smak. .....och visst har jag fått bra tips den vägen också, men mest letar jeg upp grejer själv. Vad är din åsikt om detta då ?

 
 
Ingen bild

Per J

1 september 2011 20:07

Jag länkar upp lite då och då. Tror du har rätt i det du säger om att man inte ska överanvända det, har en av mina friends som skickar upp 10-15 dansbandslåtar/dag. Tror inte jättemånga lyssnar på varje låt. Annars tycker jag det är bra, brukar dock inte reflektera så mkt över huruvida någon verkligen lyssnar på det jag lägger upp eller ej, vet inte varför. Däremot gillar jag när folk lägger upp, för man kanske hittar något som man verkligen blir glad av att fått höra.

Eller så tar man sig en titt på t.ex din blogg, alltid nåt bra man inte hört :)

mvh!

Gundozer

1 september 2011 20:19

thank you.

ja samma tänker jag att man faktiskt inte reflekterar så mycket över om folk lyssnar på det. Det är mer som en markering, en "Statement" ?

 
Alexandra

Alexandra

9 september 2011 14:08

Håller med dig om att man verkligen upptäcker hur andras kassa musiksmak är ;) Men det är ändå okej att slänga upp en video tycker jag, jag gör det själv ibland, och säkert tycker folk samma sak om min smak som jag tycker om deras ;) Så länge man inte slänger upp MASSOR av länkar så är det ok ;) Sen vill jag tipsa dig om lite musik: Mastodon, Clutch och Ghost. Ser dem inte i din lista, och det är 3 band jag lyssnar mycket på nu! Min sambo har en del inflytande på mig när det gäller musik, han älskar hårdrock och kommer ofta hem med nya skivor med band man inte själv hade kunnat hitta, men som e riktigt rawk and rawl!! ;)

http://lykkelig.bloggplatsen.se

Gundozer

9 september 2011 14:31

yes eller hur.
Ja dessa tre band har jag hört men bra med namedropping och tips ju så man kommer i håg att lyssna på varierade grejer.
Mastodon gillar jag men har inga skivor med de att skriva om. Har inte upptäckt Ghost "storhet" (tycker de är lite snlla/sega.)

Kollade din blogg. trodde du var norsk med det namnet (Lykkelig) men var ju dansk.

 
Alexandra

Alexandra

9 september 2011 14:52

Ja det tar ett tag att lära sig ghost faktiskt, jag tyckte samma sak i början som du, att dem var lite sega ;) Men nu gillar jag dem. Dock gillar jag musik med lite mer drag i bättre ;) Du har även glömt Slayer i din lista ;) Jaa jag är ju född och uppvuxen i sverige, men pappa är dansk, kom hit när han var liten. Så det sitter väl mest i blodet! =) Ibland känner jag mig mer dansk än andra gånger, beror på vad det är för situation hehe ;)

http://lykkelig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards