HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

pride-gay music sucks. No Alternative ? !?

Av Gundozer - 6 augusti 2011 16:52

Jag har för första gången varit inne i centrum och sett Pride-Paraden och det första jag vill rapportera är den otroligt dåliga musiksmak som präglar den delen av eventet som jag bevittnade. FY FAAA...vad tråkiga låtar som spelades från lastbilarna men som "alla" sjöng och skrek och dansade och blev glada (Gay?) av !?
Jag blir ledsen långt in i kropp och själ av att ha upplevt detta -alltså musiken. Det var "dunka-dunka" från topplistor och några toner med samba och schlager. Fanns inte en Hårdrock, Rock, Jazz, Blues, Emo, Punk, Alternative-låt så långt örat kunde nå. Snacka om att vara inskränkta om någon har bestämt vilken musik som ska gälla eller vad som passar- eller gillar 70-100% av alla i paraden denna usla musik?


Mig vetligen finns det tex en stor "rörelse" inom punken som kallas Queer-Punk och glöm inte feministiska Riot Grrl grejen m.m -men inget av detta såg eller hörde jag något av, men har inte kollat programmet så det kanske fanns i något tält eller sist i paraden?

Bikini Kill var INTE där.....


Resten är jag neutral till (Läs: jag bryr mig inte mycket). Bra att de förespråkar Peace & Love och alla människors rättigheter, och visar upp glädje och skojar om sex osv....Kul att se Mona Sahlin och Lars Ohly m.fl..men det frestar INTE till flera besök under dessa festligheter i framtiden.

Kul flagga i rosa syntes i paraden: (arkivbild detta)

 
 
Ingen bild

polaren Per

6 augusti 2011 21:00

Instämmer. Gay-musik verkar bara vara kitsch eller vad man ska kalla "schlager"-musik.
Bob Mould i Hûsker du är ju gay och även Rufus Wainright, känd amerikansk singer- songwriter. Wainright gjorde t o m delar av soundtracket till Brokeback mountain. Han är ganska stor i sin genre helt enkelt. Det har ändå berättats att när Rufus var på gay-klubb i Stockholm, så var det ingen som kände igen honom eftersom den typen av musik inte går hem i de kretsarna. Han hade väl förväntat sig lite uppvaktning men gick moloket därifrån.

Gundozer

6 augusti 2011 21:54

Ja och Rob halford, Freddie Mercury m.fl..men jag tänkte mera på hur "det hela" presenteras just i Pride-Paraden, där det ska vara glädje och fest -men att de då utesluter alla som inte råkar gilla just 1-2 sorters musik. jag kände mig uppriktigt nerstämt av den usla musiken.

 
Ingen bild

polaren Per

6 augusti 2011 23:49

Nej, jag menar inte att musikerna måste vara gay för att gay-folket ska lyssna på dem. Ville bara belysa hur smal gay-världens musiksmak verkar vara. Många där gillar säkert annan musik men vågar inte "komma ut ur garderoben" och propagera för det i den kretsen. Märkligt att man även där ska tvingas vara på ett visst sätt, tvärtom mot vad det här med mångfald och acceptans står för.

Gundozer

7 augusti 2011 09:32

..ja det verkar vara lite smal musiksmak där i "gay världen".
I paraden går det nog forresten väldigt många som inte är gay. De politiska partierna och gay/bi/föräldra/polis/Amnesty organisationer spelade samma musik "hela högen".

 
Ingen bild

Anel

10 september 2011 15:00

Hej!
Jag såg Bikini Kill på London University 1993, och d var ingen schlager inte!!! I Sthlmfanns en queerklubb som hette Slick, på Kägelbanan, och dr spelades det cool musik, coh alltså ingen töntmusik, som alltför många verkar gilla. Hamnade på din blogg av en slump, men det var ett trevligt ställe, så nu ska jag kolla vidare.
Hej!
Lena

Gundozer

10 september 2011 15:26

YEAH ! ! HEAY

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards