HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

108) Picture

Av Gundozer - 5 april 2011 12:50

  

Picture - Heavy Metal Ears
En samling med Hollands första Heavy Metal band. De startade ca 1978 och spelade runt omkring i Europa på konserter med sånna band som Saxon och Rose Tattoo, men blev väl aldrig riktigt stora annat än just i Holland/Tyskland/Italien -och ärligt talat så är det typisk B-Heavy detta. De har några OK låtar som tex Eternal Dark, Down and out och Diamond Dreamer men nja. Kul band att lyssna på om man ska spela lite olika skivor någon kväll, men mest kuriosa. Ska jag välja favoritband från Holland blir det nog hellre Vengeance eller Houwitser.
De var produktiva och gav ut en skiva per år 1980,81,82,83,84,85,86. Sedan la de av för att återuppstå nu på senare år och de gjorde en skiva 2009. Heavy rock har blivit en kassako. Många gamla gubbar hittar hem till sina gamla band verkar det som(?)Reklamtext :

"October 1st 2009, 30 years after the release of their first album, a new Picture studio album “Old Dogs New Tricks” is officially released. The album contains a wide variety of hard rock and old school metal songs, completed with a breath taking ballad"
Den har jag inte hört, och är inte direkt frestad heller. -men klart hittar jag den i reahyllan för en tjugolapp slår jag till.


Goa Gubbar från Holland 

Denna samlingen innehåller inga låtar från första skivan utan från deras 3 nästa.

5 låtar (A-sidan) från Eternal Dark (1983)
3 låtar från Diamond Dreamer (1982)
3 låtar från Heavy Metal Ears (1981)

- dock är inte låten Heavy Metal Ears med på en samling som heter just Heavy Metal Ears !? Alltså samma som deras andra skiva och denna är speciellt framtagen för Kanadensiska marknaden -Jag hittade den i Norge på 80 talet. Kanske inte så vanlig ? Jag hittade inget ex på tex Musicstack. Tyvärr är det en "Cut-Out" -så värdet är inte högt.


Fint med vinyl...

Viper/Phonogram VPR-100 /1984
Category : LP Hardrock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards