HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

94) Accept

Av Gundozer - 12 februari 2011 18:43

  

Accept -Eat the Heat

Snacka om dålig skiva och musik ! Ja sorry om det finns någon där ute som gillade detta, men det finns inte mycket gott att säga om denna skiva som spelades in 1988. OK, det kanske är att slå in öppna dörrar då detta är första skivan utan Udo och i en tid då hårdrock var inne i en period med pudelrock och ganska så radiovänliga låtar.

 Många band som försvann här och många skivbolag som tvingade band att ge ut mesiga skivor. Men här är det sååå mycket som gått snett. Jag räknar med sångaren har fått göra låtarna och någon producent har fått lägga till ett "modernt" och anpassad sound -för det låter inte som Accept i mycket mer än något riff i 1-2- låtar. Utöver detta är själva låtarna usla och det är som i tidigare inlägg här om kalkonfilm, att det är just kalkon-musik och man/jag lyssnar sig igenom låtarna med ett litet leende och en undran om "hur tänkte de nu" för det är tex. låtar i princip utan refräng och otroligt lama melodier. Det finns en nästan 9 minuter lång ballad som tar över 2 minuter innan det kommer in lite trummor, och sedan är det 2-3 likadana gitarrsolo och samma text och sång hela tiden -helt otroligt dåligt. Annars låter det som "första bandet och "nu-snickrar-vi-ihop-en-låt-på-1-2-3-och-är-nöjda-med-det". Stilen är med godvilja någonslags snäll-hårdrock och tänk Whitesnake, Krokus, Kix, Magnum och Stryper och deras sämsta låtar i en blender -då får du detta resultatet.

Och ljudet..zzzzzz ! Trummorna låter som de har blivit pålagda digitalt eller mixtrade med. Basen hörs inte alls och varför det är två gitarrister är en gåta då det verkar finnas riff och solo för ungefär en halvtidstjänst.
Ja -jag ska inte fundera och slakta så mycket mer, men det ÄR alltså tre riktiga originalmedlemmar från Accepts storhetstid med på denna skiva..

EN låt är nästan bra då den har lite mer tempo, själv om den är ganska tjatig enformig.Det är sista låten D-Train. Så denna skiva är liksom som andra skivor där man lägger sämsta låten/en ballad sist -bara att man vänder på det och lägger alla sämsta låtar först, och sedan avslutar med den minst dåliga.(?)

Bandet gjorde en fiasko-turne och sparkade sångaren och UDO kom med på några skivor igen, för att sedan sluta igen och nu är deras andra skiva utan UDO ute och har fått ganska ok kritik. Själv har jag inte hört tillräckligt för att kommentera den.


Jag har annars skrivit om deras bästa skiva Breaker här tidigare..


Fundering : Kan det vara här bandet Heat har fått sitt namn och inspiration ifrån .ha ha ha ha ! (?)


RCA 1989
Category: CD Hardrock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards