HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Turbulence 3 / Heavy Metal Thunder -DVD

Av Gundozer - 11 februari 2011 13:13

  TURBULENCE 3 Heavy Metal Thunder
Måste bara ge tips om en film. Den är ganska dålig-men just sånna Kalkonfilmer kan vara roliga också, och här har du en med "påklistrad" Hårdrocks-tema. Det handlar om en rockstjärna som ska spela en avskedskonsert i ett flygplan för speciellt inbjudna fans och diverse tv och internet sända grejer. Ja det blir komplikationer och folk dör och någon är inte de de utger sig att vara osv. Good guys och bad guys, och good guys som blir bad guys, och snälla tjejer och tuffa tjejer och ärliga män..osv. 5 skådisar jag faktikt känner igen og inte såå liten budget.(Rutger Hauger, Joe Mantegna, Craig Sheffer, Gabrielle Anwar och en snygg brud till "vad hon nu heter" men som jag känner igen från spelet "Command & Conquer: Tiberian Sun" -he he) Han som spelar Slade är visst en "riktig" artist och heter John Mann.

"Heavy metal-stjärnan Slade Craven har planerat för den ultimata avskedskonserten, men något går fel och slutar i ett

bloddrypande kaos....."

Det som är sämst ur hårdrockstema-vinkeln är som det ofta blir i filmer att kläd och hårstilen på "hårdrockarna" är en mix av cyber-punk, Black-Metal och Mupparna. Ungefär som skurkarna i Polisskolan, men med lite moderna extrautrustning. Musiken som spelas är som en slags snäll variant av Marilyn Manson/INXS -så inte mycket Metal där inte. Handlingen är som en vanlig tv-deckare, med snabba lösningar och ologiska intriger.
Ja du måste se den !!
  
Jag ser en rolig liten koppling här till Saxon då de ju har en låt som heter Heavy Metal Thunder OCH en annan som handlar om en 747. (747-Strangers in the night )


se en liten grej :
 



Utgiven 2001. Lions Gate production /Scanbox

 
 
Milla

Milla

14 februari 2011 09:17

Den lät ju lite halvt komisk?! =) Ska se om man kan få tag i den, tack för tipset!

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

Gundozer

14 februari 2011 12:12

ja som sagt..inte bästa filmen -men hårdrockstema. Hittade min i någon rea-hög på typ Coop eller El-giganten.

Finns på finska också he he
(om någon vill veta)

Turbulenssi 3
Tappavaa Metallia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards