HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

77) Bob Dylan

Av Gundozer - 27 december 2010 10:14

 
Bob Dylan

Såg någon jullåt med honom på YouTube och kom att tänka på och fundera på vilka skivor jag har och vilka jag gillar.


Pratade lite på facebook också och det är ganska så olika vad folk menar är hans bästa, men mest lutar det nog åt de äldsta skivorna från 60 talet. -men klart både 70 och 80 talet funkar, och säkert det senare också på sitt sätt.

Tror det första jag hörde var låten Knockin on heavens door, men första jag hade själv var en "90-kassett" inspelad med Slow train coming på ena sidan och Saved på andra sidan. Orsaken var att en farbror av mig som är Kristen spelade in det och andra skivor han tänkte jag borde gilla (+ Pink Floyd the Wall och Joan Baez m.m.) I efterhand har jag nog mera lyssnat på skivan Another side of Bob Dylan som jag har på LP och hans första skiva Bob Dylan som jag har på CD. Menar jag såg honom sittandes på en Roskilde-scen något år tidigt 90 tal, men inget som gjort något intryck.
Jag har också Dubbel-Liveskivan  at Budokan, men tycker inte riktigt om den då han gjort om så mycket och sjunger annorlunda -men möjligt det kräver flera lyssningar. Mycket Nice Price av Bob Dylan ser jag -5 av mina skivor har det märket !
Favoritlåt är Motorpsycho Nightmare som har en bra story och melodi, vilket också får mig att tänka på ett band jag INTE gillar nämligen norska bandet Motorpsycho som snodde det som namn -usch.



Mina skivor:
Bob Dylan CD
Another Side of Bob Dylan LP
The Times they are a-changin' LP
Blonde on Blonde CD
New Morning LP
Hard Rain CD

At Budokan 2LP
The Best of Bob Dylan Vol2 CD


Category: Pop/Blues/Rock/Country/Folk/Gospel/Singer & Songwriter ?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards