HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

63) Sonic Youth

Av Gundozer - 10 november 2010 13:02

   

Sonic Youth -Rather Ripped
Too slow !

Nei dette er litt for mye "light-version" av Sonic Youth for min smak -selv om jeg blir glad og nostalgisk av låten Incinerate som er meget bra og 2-3 der Kim Gordon synger er også ok, men nei jeg venter meg mere av dette bandet selv om det var noen år siden de var på topp. Siste plata for Geffen dette og jeg må tilstå at jeg ikke har hørt The Eternal som de ga ut på Matador 2009 ennå -jeg har lang liste på plater som skal skaffes og om de fortsetter som på denne plata er det like greit å vente. Save your money and buy their older stuff !

Sonic Youth er ellers helter fra 90tallet selv om jeg hørte dem første gang ca 1988 og jeg har ventet med dem her da det er vanskelig å velge rett plate. Jeg liker best deres plater fra 1987-1995 og har sett de live 1 gang (1992)



Geffen 0602498783023 / 2006


Category: CD Alternative

 
 
Ingen bild

Nickan

10 november 2010 15:13

"The Eternal" letade sig in i mitt hjärta. Jag kan fortfarande förvånas över hur bra den är. En skiva fullt jämförbar med "Sister".

Dw 69 är ju annars en av världens bästa låtar ...

Ska kolla upp senaste alstret, men idag är det norsk viking metal i lurarna. Har hittat ett band som heter Helheim. Grymt bra!

Gundozer

10 november 2010 15:37

oj då..så den er så bra !?..hmm
Helheim er jo et fint navn men etter hva jeg husker så har den den sortens "lydvegg"-lyd som jeg blir litt lei av....for lite variasjon ?

 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

10 november 2010 15:20

Enig med deg Gundozer. Den siste SY jeg kjøpte var sonic sister som forøvrig er bra, men det er så polert. Ja nesten like polert som dance with a stranger var :))
Varm lyd og bra produksjon er mitt inntrykk av SY siste album, som du nevnte at det er bedre å bruke penger på noe annet som for eksempel NAAM eller noe helt annet :))

 
Ingen bild

Nickan

10 november 2010 16:52

Naam är sketbra! Det finns en konsert med dem på Daytrotter som jag laddade ned för ett tag sedan. Gratis. På dt-sidan finns en hel del skoj att lyssna in sig på.

 
Ingen bild

Irvemania

14 november 2010 09:07

Jag har aldrig förstått mig på Sonic Youth, antar att jag inte blivit introducerade för dem på rätt sätt.

Gundozer

14 november 2010 19:59

Bra sagt -istället för att forkasta något som uppenbarligen gillas och förstås av många...men det har/hade väl med den tidens musik osv att göra (80-90 tal) -så att det blir något svårare att "hitta" de nu i det mediala-bruset och det finns kanske kopior och andra band med smma kvaliteter. Jag tror inte såå många har börjat lyssna på Sonic Youth genom skivor som getts ut efter 1995 ? -men det hade också varit kul att höra med de som menar just 2000 talet är deras bästa period.he he.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards