HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Metallica R.I.P. since long.

Av Gundozer - 18 oktober 2010 15:46

Finns många som gillar detta bandet -med all rätt.  Men i och med detta är en musikblogg och den råkar vara MIN musikblogg, vill jag på detta sätt markera och befästa min position som en av de som faktiskt köpte deras första 4 skivor i den ordning de kom ut då de utgavs och därmed anser mig ha RÄTT att tycka de var slut redan på ..And justice for all Visst den var ganska ok, men mycket seg och var inte alls det Metallica som stal mitt hjärta med första låten jag hörde som var Metal Militia och senare tog mig med storm med hela Kill em All, nästan hela Ride the Lightning och mycket av Master of puppets. Så...ju mindre fart på låtar och dåliga covers (Turn the Page och Whisky in the jar!?) och alla annan skit med stilbyten på 90 talet osv ju sämre blev de. Enter Sandman låten och nån till går ju för all del att lyssna på, och det går ju inte direkt undvika heller då deras senare låtar spelas flitigt på kommersiella radiokanaler, men inte ofta något från 3 första skivor(why?) Deras tribute till bl.a Mercyful FateGarage INC och MotorheadHero of the day Ep'n är ju bättre än allt de gjorde på 90 talet. Jag äger också deras två senaste skivor, och tendenser till trevliga låtar finns ju för all del, själv om jag inte spelar skivorna mycket och såg dom live i Globen här om året -då de helt förbannat sjukt spelade  2 (eller var det 3?) covers. Hur kan de välja covers när de har så många bra låtar från 3 första skivorna att välja på ! -ett hån mot fansen....och, ja. R.I.P Metallica. (since long) En svunnen tid går inte att återuppväcka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards