HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

46) 100 Demons

Av Gundozer - 10 oktober 2010 13:27

   

100 Demons-100 Demons

Hårdast av dom hårda och PRECIS på rätt sätt för min smak. Här har du ett band som enligt mig har hittat den perfekta kombinationen av Old School Hardcore och Metal, men ja det ÄR ju just Hardcore och inget annat -och det viktiga är att sången funkar också ! OK, det finns hårdare band, meckigare band och många som spelar i samma "skola"..men ofta faller det för min del på sången som ofta är intetsägande och ofta för growlig/otydlig eller att det blir för mystiskt med långa låtar och annat. Här är det raka tunga riff med vers /refräng och mycket bra ljud. Man kan höra texterna och vilka sköna texter : Om ilska, religion, kärlek, svek -nästan så det gränsar just till religiösa texter och jag hoppas iofs inte det ligger något dolt "kristet-budskap" i detta för då känner jag mig lurad. Jag tolkar mera in i texter att de/han inte tror på gud men har sökt/letat i religion (?) Lite svårt hitta mer info om bandet då de endast har en myspace sida -med ganska lite info på.

Bandet är från Connecticut, Usa och har gett ut två skivor och funnits sedan ca 2001. Snyggt omslag med utvik för texter m.m -och en sådan extraomslag i papp som ligger runt CD asken (vad heter en sånn?)
Köpte skivan från Usa för ca $8 men den finns så klart köpa i Sverige på någon bra skivaffär då bandet är inte helt okänd, själv om det kanske inte spelas på Rockklassiker eller andra "liksom tuffa" radio-kanaler. (Kostar 159 kr på Ginza. Beställningsvara)


"I was born with this fault they call rage.
I never asked for this pain, it just came.
All the times that I hurt my family and mysel
f and my loves.
Something terrible has crossed my mind. Fucking miserable all the time.
Something terrible, it's in my head. It's killing...it's killing me.
"


Deathwish DW35.0 / 2004


Category: CD Hardcore

 
 
Irvemania

Irvemania

10 oktober 2010 22:34

Jag får ta och kolla upp det där bandet.

http://irvemania.blogspot.com

Gundozer

11 oktober 2010 07:33

en trevlig video med motorcyklar och sjunga med refräng (?)
http://www.youtube.com/watch?v=XydJP9qsPTQ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards