HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

32) Boysetsfire

Av Gundozer - 16 september 2010 14:58

Fick skiva med posten i dag från Usa, så den kan jag inte recensera riktig än då jag aldrig hört deras demos -men kan skriva om bandet osv. Jag ska rippa den och spela när jag tränar senare. Det är en samlingsskiva med lite äldre material av Boysetsfire, därmed titeln "Before the eulogy", som skämtsamt anspelar på deras mest kända skiva som heter "After the eulogy".
First Demo  +Second Demo +Consider 7"  +In Chrysalis +Suckerpunch.. +Rarites  
= 20 låtar


Before the eulogy


Boysetsfire är iallfall ett melodiöst hardcore band från Usa som numera är upplöst, men de var verksamma från mitten av 90-talet till 2006 då sista skivan the Misery Index kom ut -tror de turnerade ett tag efter det. Detta är verkligen ett sånt band som jag grämer mig över att aldrig sett live. Jag upptäckte dom ganska sent och missade deras spelning på Blitz i Oslo ca år2000 då jag bodde där, jag funderade på att gå men hade inte hört dom, så jag kom aldrig i väg !!Uääääh ! Musiken är känslig så det kan hamna under "Emo" facket vissa låtar, men det är just en härlig variation i stilar på skivorna med "lugna" låtar och stenhårda hardcore låtar/riff. Mycket politik, krig och seriösa texter. (Ser på nätet att musiken beskrivs som "Post-Hardcore" och " Melodic-Hardcore" så då så.)


Discography -fullängdare.
1997-The Day the Sun Went
2000-After the Eulogy
2003-Tomorrow Come Today
2006-The Misery Index: Notes from the Plague Years


Annat:

1)De har enligt mig gjort en av världens bästa covers med Elton Johns "Rocket man" -det är så jag får tårar i ögonen när jag hör den. Till just detta hör att jag lyssnade mycket på Elton Johns gamla grejer när jag var 11-12 år gammal. Låten finns på "Suckerpunch Training Ep" och just på denna samling.


Suckerpunch Training



2) Inte dålig deras Holiday in Cambodia cover  heller...



Equal Vision-evr120/2005
JTTP Records-Team Player #9 /2000


Category: CD Hardcore




// kl15:42 efter 20 minuter på Crosstrainer kan jag meddela att:
this is good shit !!! Jag måste bara böja mig inför detta mäktiga band. Första låten krossar ju direkt. Härligt punkig hardcore. Nyansrik och dynamisk..tänk att jag levde i 5 år utan att veta om detta band. Hade jag varit med från början hade de ändrat mitt liv ja ok -I get very emotional now, men det är verkligen skitbra.
Tack.


//18 .sep. Nej då var det en annan låt än "Rocket man" själv om den står med på skivan..märkligt måste kolla upp detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards