HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Kan inte gilla allt.

Av Gundozer - 15 september 2010 17:32

Inte för att negativitet hjälper mot något-men jag har alltid haft svårt för vissa band och artister. Då pratar jag inom den sortens musik jag själv gillar (eller förväntas gilla?) Jag hatar inte dessa artister alls, men känner en viss motvilja och stänger gärna av radio om de dyker upp där.


Har du några sånna som du liksom inte riktigt klarar "smälta"

-själv om du borde enligt logiken gilla det? För min del gäller det, för att nämna några: 
- Red Hot Chili Peppers
- Kiss
- Rammstein
- Hellacopters
- Danzig
- Hammerfall
- Nightwish
- Screaching Weasel
- Keel
- Tool
- Mike Pattons projekt efter FNM
- Nickleback
- Lenny Kravitz
- Midnight Oil
m.fl.....(jag har ganska många flera tror jag)


Så dessa kommer jag troligtvis inte skriva mera om på min blogg ;)

 
 
Irvemania

Irvemania

15 september 2010 19:01

Hur är det med herrns inställning till akter såsom Ministry och nine inch nails?

http://irvemania.blogspot.com

 
Z68

Z68

15 september 2010 19:05

he he...det ligger i en egen liten låda "varken eller lådan". Har gillat Ministrys "hårdaste" bitar, tex Jesus Built My Hotrod och grejerna där omkring -men aldrig nine inch nails, men de har väl mest klassiskt synth-stuk och inte "metal-synth" stuk, om det nu finns nåt sånt? Jello gjorde väl annars Lard projektet med folk från dessa band -och det var ju hårt och skönt?

http://backinblack.bloggplatsen.se

 
Tuula

Tuula

15 september 2010 23:05

Nightwish & Rammstein är bra! Två av mina favoriter, för att nämna några.
Har du något att rekommendera, kanske? Älskar musik, men har dessvärre torka just nu.

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Gundozer

16 september 2010 09:02

just att rekommendera bara så rakt av är svårt...som du märker är det ingen som gillar samma saker he he. Titta annars på de jag skrivit om.- men prova nåt annat hårt och finskt med "olika sång stilar" i samma band. Lyssna på Noumena.
http://www.youtube.com/watch?v=fSrdFLleDHE

 
Malin

Malin

16 september 2010 05:30

Jag har snäppet snyggare design ;)

http://jaderbergh.bloggplatsen.se

Gundozer

16 september 2010 09:10

Fin klassisk bild..från nåt punkband/bolag ? (Copyright anyone?) Är det Rancid, Fugazi, Dischord, Green Day ?..Har sett den någonstans men kommer inte på riktigt var det var. Annars tycker jag väl du kunde valt ett roligare typsnitt, tex verdana !

men hallå -läste du nåt mer på bloggen nu då ?hej på dig.

 
Ingen bild

Andrè

16 september 2010 09:22

Enig Kåre, Har også flere band som burde tilsi at jeg skulle like som for eksempel Kiss og Led Zeplin

Gundozer

16 september 2010 09:34

Ja sånn er det. -og jeg tror nok du har noen på din "positive-liste" som grenser over på min "negative" og vice versa.

 
billy

billy

16 september 2010 11:32

jag har också förjävla svårt för red hot chili peppers. alla tycks älska dem, medan jag sitter och är spyfärdig

http://billy.bloggplatsen.se

Gundozer

16 september 2010 12:51

"Förjävla svårt" och "spyfärdig" är väl något starkare ord än jag skulle välja. De har några bra låtar, lite rolig image..Säkert trevliga snubbar -men njae, det blir lite tjatigt och inte tillräckligt roligt eller tufft för min del...Tack för kommentaren förresten, det är inte för många som lämnar nåt.

 
Ingen bild

robban

16 september 2010 16:14

håller med, ett par överskattade artister där...
men hur kan man INTE gilla Danzig? och då tänker jag framförallt på Danzig I-III...

Gundozer

16 september 2010 16:50

Ja du...det är lite som med Kiss att det ser bra ut men låter bara "rock". "Mother" tex och "She Rides" vilket är de två låtar jag vet om. Nej det är säkert helt OK enligt "rock-boken", men det gör inget för mig. Jag kräks inte på det, mera gäspar. But all Hail for his work with legendary punk-band Misfits where his voice really came to it's right with a little more intense singing and ..ja du vet. Rolig kille, halvdan musik.

 
pinkozzy

pinkozzy

18 september 2010 10:05

Håller med. Ingen av ovanstående håller i mer än högst en hitlåt.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tomas

18 september 2010 17:32

Har svårt för Aha

Gundozer

18 september 2010 17:49

jo , jag tror dig -men är det verkligen "inom den musiken du lyssnar på" för det var lite av min poäng att man inte alltid gillar det man "borde" enligt ens smak inom musikstilar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards