HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

31) Ac/Dc

Av Gundozer - 14 september 2010 19:15

What to say, som inte är sagt om dessa legender och detta populära band!?-Jag tycker de var  bäst med Bon Scott, men också mycket bra på de tre första med Brian Johnson och några låtar här och där senare. Jag har många skivor med bandet och det kommer dyka upp flera. Har sett de live 2 gånger.
 

Ac /Dc "HM Series"
Just här tänkte jag visa upp några speciella singlar som gjordes i och med de slog igenom nu i Usa med Back In Black 1980. Då kom skivbolaget plötsligt på att det gick att tjäna extra pengar på deras tidiga grejer som inte hade sålt mycket och vissa skivor inte ens getts ut tidigare pga "konstiga beslut" osv osv...
Atlantic /Warner gav alltså ut singlarna HM1, HM2, HM3 och HM4 år 1980
Inga dåliga grejer och snygga bilder på omslagen, men nästan bara bilder på Angus Young såklart.


HM1:High Voltage(Live) + Live Wire
HM2:Dirty Deeds Done dirt cheap, Big Balls + The Jack
HM3:It's a long way to the top +Can I sit next to you girl
HM4:Whole lotta Rosie(Live) +Hell aint a bad place to be.(Live)




Inte så helt lätta att hitta nu för tiden, men jag är faktiskt osäker på hur de rankas av skivsamlare då det ju är återutgivningar av gamla grejer. Jag tycker mycket om dom i allfall och hittar du något ex kan du ju ge 75 kr st om du tycker om Ac/Dc, eller hur ?


Category: 7" Hardrock

 
 
Irvemania

Irvemania

15 september 2010 19:04

Jag vet intye. SJälv så sluatde jag med skivsamlandet. Nu handlar det mer om att tillse att jag har varje låt och studieversion/mix av mina favoritartisters låtar. Det grämer mig sålunda att jag inte har maxisingeln av "Who made who".

Big Gun däremot, den har jag.. som en sådan där pytteliten cd-skiva. Det känns bra.

http://irvemania.blogspot.com

Gundozer

16 september 2010 13:22

"pyttesmå" CD skivor blev aldrig någon storsäljare...men kul att ha. (vad heter formatet egentligen?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards