HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2017

Scorpions äntligen på Spotify

Av Gundozer - 6 augusti 2017 17:55

Dagens glad-nyhet.
Nu finns Scorpions på Spotify, eller det vill säga nu finns deras äldre och bra skivor där också. Jag har saknat dessa skivor, men självklart spelat vinylskivor istället. Skönt att ha de med i diverse listor på Spotify. Det verkar vara 50 års jubileumsutgåvor som getts ut 2015. Jag har kanske missat att de lagts till på Spotify, men de var inte där "för ett par år sedan" när jag letade senast? Bandet bildades 1965 -men första skivan kom några år senare såklart. Klassiska skivor detta och jag gillar några låtar på de fem första skivorna också men har alltid gillat deras 1979-1985 period bäst och just de skivor som syns på denna skärmbild. Rock on ! (...like a Hurricane maybe?)



Spela en tung och kanske inte så ofta spelad låt? I like it.....

..och hörrni ni ni. Kommentera och berätta för mig om jag missat detta i flera år nu då? Fanns de kanske sedan 2015? Nu väntar jag bara på Slade också, inte många låtar som finns med det bandet och gärna några äldre skivor med Def Leppard?

 
 
Ingen bild

Hardkåre

7 augusti 2017 23:27

Jippii.....två kommentarezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...*suck*

Gundozer

19 september 2017 12:31

Då har "Bloggplatsen-crew" varit och rensat bort alla de tokiga tanternas kommentarer. Det var nog 12-15 bara från dessa två personer eller om det var tre personer. Ingen aning, jag läste inte vad de skrev.

 
Roland Casselbrant

Roland Casselbrant

17 augusti 2017 20:53

Älskar gamla Scorpions...men höjdpunkten idag var kommentarerna till inlägget. Sjukt kul.

http://casselbrant.com

Gundozer

20 augusti 2017 21:28

ja bra med "kommentarer"...men nu var ju inte detta kommentarer utan bara spam -Jag tog faktiskt bort två liknande som var ännu sämre /värre. he he...otroligt.

 
Roland Casselbrant

Roland Casselbrant

17 augusti 2017 20:55

Angående ditt förra inlägg om Whitesnake (http://backinblack.bloggplatsen.se/2017/07/12/11459927-textrader-david-coverdale-fjaskar-for-some-looove/) så skulle det vara intressant att veta hur många gånger den gode Klaus har lyckats trycka in strofen "magic of the moment" i den digra låtskatten från Scorpions?

http://casselbrant.com

Gundozer

20 augusti 2017 21:32

Ja? Jag tycker mig känna igen den, men kan inte placera den i några låtar. Eller i en ballad såklart typ Holiday? nej Wind of Change?

 
Bellan

Bellan

21 augusti 2017 03:06

Gokväll ha d gött :) tassade in här bara lite :)

http://nouw.com/fågelunge

 
Roland Casselbrant

Roland Casselbrant

24 augusti 2017 09:33

På rak arm kommer jag på "Rhythm Of Love" och "Wind Of Change" men jag är ganska säker på att det finns fler.

http://casselbrant.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards