HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 3 april 2016

Musical : Green Day's American Idiot

Av Gundozer - 3 april 2016 22:00

Fick två billjetter i födelsedagspresent...från min kära fru som också då ville gå med mig.
Musikalen American Idiot skriven av (eller hur man säger?) Green Day.Det var en märklig upplevelse, men överlag bra som underhållning. Påkostad ljus, ljud och scenshow och säkert duktiga sångare och dansare. Det med dansen vet jag iofs inte, och sången var ju som det var "kompentent" men de flesta lät för skolade och profillösa tycker nog jag. Bästa med råge var huvudpersonen och annars var den ena tjejen (hon som blev gravid) också bra. Huvudpersonen läste jag senare är en Victor Noren från halvkända bandet Sugarplum Fairy (rock / pop?)


Låtarna var ju från konceptskivan American Idiot och det var mycket ballader -men visst American Idiot, Jesus of Suburbia och Know your enemy och ett par till är ju riktigt bra låtar, sen var det också ett par utfyllnadslåtar för att få ihop en känslosam story om ilska, osäkerthet, kärlek, uppväxt, krig, droger, jobb, livet...typiska rocktext-saker all the way. Det var lite naket och crazy på scenen och alla punkarna såg ut som punkare brukar se ut i 80 tals filmer från hollywood. Jag tycker nog det var bäst i början för att sedan stagnera i andra akten. Jag fick då också byta plats i pausen då jag fick ont i ryggen av stolen -så jag valde att stå längre bak. (Man ska ju stå på konserter kan jag tycka)
Blev inte direkt jättebra bilder med min telefonkamera ..men enjoy.
Så tack så mycket för billjetterna jag gillade upplevelsen och är nöjd som sådan.

Bäst : Ljud , ljus och husbandet.
Sämst : Balladerna och trästolarna.

     

Edit: Läste senare att American idiot anses vara deras bästa skiva och den hyllas som en viktig rockplatta osv. Im confused. Har aldrig gillat den som skiva, men köpte 4 skivor där innan och gillade verkligen deras stil (still do) och tyckte det blev för mycket rock och ballader efter 2000 när denna kom. So that was news to me (att den var så hyllad) Tänk att få sett Dookie eller Insomniac låtar framföras med detta ljud och ljus...av Green Day typ..eeh.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards