HARDKÅRE

Alla inlägg under januari 2015

Av Gundozer - 13 januari 2015 12:42

Hemma med ryggont. Tittar på tv, surfar OCH får tid att lyssna igenom lite grejer som jag glömt bort eller sällan tar fram. Iron Maiden liksom, det var inte i går. Jag har "i teori" tröttnat på det bandet och uppskattar mest deras tidiga skivor innan Bruce. Denna singel är från 1985 och innehåller två livelåtar. Jag har ingen detaljkoll på versioner, men räknar med det är samma som finns på Live after death som kom samma år och har samma stil på Iron Maiden texten. Låtarna då det är ju klassiker såklart och som vanligt(!?) är de instrumentala delarna bäst, Run to the hills är ju så jäkligt klassisk HIT låt så jag tål att höra den någongång vart femte år men Phantom of the opera är ju i princip skittråkig i denna nyare version, och  ja -jag är nog jäkligt trött på Bruce och Iron Maiden after all...testar en annan skiva pronto.


A - Run to the hills (Long Beach 1985)
B - Phantom of the opera (Hammersmith 1984)

Category: 7" Vinyl Hardrock
EMI  /1985
 

Tidigare inlägg om Iron Maiden på bloggen sök på 125) och 217)


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards