HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Live: Satan Takes A Holiday. Kägelbanan - Frit'z Corner November 2014

Av Gundozer - 30 november 2014 10:29

Julbord på Tyrol för min del igår och traditionsenligt så blev det konsert efter ätandet. Det har blivit så de 3 (eller 4?) senaste gånger. Nu hade jag hittat info om et band som skulle spela på Kägelbanan på Södermalm. Det gällde Satan Takes A Holiday. Jag hade aldrig ens hört namnet tidigare, men de skulle enligt info vara "Sveriges bästa Live band" och har spelat på massor av festivaler m.m sedan sin bejublade debut 2009. Fina grejer, jag kollade videos och spotify och det var inte alls dåligt. Jättebra videos. Stilen är en rockigare variant av Danko Jones, The Hives och Hellacopters med lite mera Doo Doo-Yeah Yeah körer och här startar väl egentligen problemet för mig då jag inte är förtjust i "moderna" band som blandar in för gamla stilar så som Rock'n Roll och jag blev verkligen orolig då jag fick "avnjuta" Dj'ns låtar innan spelningen. Det var INTE bra det var skrikig, skramlig garage rock, rock n' roll..ja jag vet inte ens vad (Förutom New Bomb Turks) men folk började dansa och jag kände mig inte på hemmaplan så att säga. Förband agerade en ganska intetsägande pianotjej som spelade 4-5 låtar som lät likadan, säkert bra, men helt fel på denna konsert då 20 pers stod där framme och lyssnade medan resten/många pratade och skrattade längre bak vid bardisken. Efter detta åter igen några skrikiga låtar från högtalarna och sen kom bandet.....
Satan Takes A Holiday Kägelbanan
JÄKLIGT bra ljud måste för att komma från endast tre medlemmar. Alla tre sjöng och annars var det härligt att se hur viktiga både bas och trummor var i dynamiken och låtkonstruktionerna.  Gitarristen/vokalisten var ju rolig, och spexade lite men jag gillade nog bassistens stil och personlighet bäst. Så visst det var rockigt, men tuffast var de såklart när de punkade på och hade de bara tonat ner sina Doo Doo WooHoo körer hade det blivit full pott. Bäst var låtarna Missy, Talk of the town och This Microphone, sämst är nya låten Zombie Hands. Dock tröttnade jag och såg inte sista låtarna så där spelade de säkert sköna låten Heartbreaker? Publik: Ungefär 90 pers skulle jag tro. Hade det varit just en festivalspelning eller bandet hade varit förband för något stort punkband OCH/eller jag INTE hade varit igång med förkröka och julbord sedan kl 16 hade jag kanske också varit mer positiv. But we will never know! Bra kämpat anyway ...go natt.
Live Kägelbanan södermalm rock n' roll
       
Lyssna:



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards