HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

tipsdax: Monica Heldal

Av Gundozer - 19 november 2014 12:50

..och här kommer jag ett år för sent. Hennes första skiva kom nov-2013 och hon vann Spellemannpris samma år. (Ja, typ Norges Rockbjörn eller Grammis?) Bästa nykommare och bästa Popsolist. Jag har aldrig hört en låt eller ens namnet och vet inte hur stor hon är i Norge, men skön musik med både rock, visor och country i soundet verkar det. En skjön grej är hon inte bara är ännu en "Sång-tjej" utan verkar spela bra gitarr och enligt vad jag läst också har "stark-utstrålning" osv från scenen /live. Verkar vara på turne i Usa nu och har sedan 12 spelningar i Norge -så det kanske finns chans hon dyker upp i Stockholm? Bra låtar det jag hört så långt på youtube och spotify, men bäst är denna låt som jag länkar som efter ca 3 minuter byggs upp med diverse gitarrer, i någonslags progressive rock stil.
Det fanns live-videos också av samma låt, men gillar när det är  bra ljud så blir bara denna stillbildsvariant från skivan.
Monica Heldal - In flight

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards