HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

256) Aura Noir

Av Gundozer - 2 september 2014 16:07

Detta band är norskt (bara en sånn grej) och spelar väl Black Metal, men just på denna skiva har de en härlig mix av gammalt hårdrocksljud och riff- men är fortfarande Black Metal. Ja det blir som en Venom, Immortal och Sodom mix med vibbar från första Metallica skivan och den tidens Thrash metal. Jag upptäckte detta band först förra året så det kan jag tacka Spotify för då jag följde "releated artists" från Vreid och Dimmu Borgir. Denna skiva kom alltså redan 1997, men jag har nu köpt en 2011 utgåva.
Bästa låtar här är de mest hårdrockiga : DestructorConqueror och Black Thrash Attack och tuffa The one who smite - medans en låt som tex Wretched face of evil känns lite mer "vanlig" och inte ger mig så mycket i detta sammnhang då jag är ute efter Metal grejen på denna skiva. Sista låten är förresten en bonuslåt som inte fanns på CD utgåvan, en Venom cover. -snabb och skön. men den finns med på både CD och Vinyl utgåvor nu. Deras andra skivor är väl inte så tokiga heller -bandet är som sagt från Norge och har varit blandat ett sidoprojekt och huvudband om jag fattar rätt för tre-fyra grabbar (?) Jag har ingen koll på "Who's who in Norwegian Black Metal" så detta kan ni säkert vid intresse kolla upp på wikipedia..he he. Kul också att i dessa internet-tider beställa en Vinyl LP online från ett företag som heter CDON, vart är vi på väg ?

På innerlabel finns lite humor, så som :
"Folka i Aura Noir spiser enorme mengde kjeks"
"Ole Jørgen har blitt en greks Tv-Personlighet" ...m.m.
...och samma på finska på andra sidan.

Lp förresten -jag skojar inte när jag säger det var så mycket bättre ljud när man fick höra detta spelas på stereon än på hörlurar från spotify. -och bättre motion får man också då man måste resa sig och vända skivan av och till. Har lyssnat 2 ggr på varje sida i dag redan. Hela skivan är drygt 42 minuter men känns som 32 då den tar slut för tidigt hela tiden.

Aura Noir - Black Thrash Attack
 
Category : Vinyl LP Hardrock / Black Metal
Peaceville VILELP 355 /2011
       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards