HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Danko Jones pratar med publiken. Gröna Lund 2014

Av Gundozer - 17 maj 2014 17:11


Ja, han pratar verkligen mycket mellan låtarna -vilket nästan är det bästa med honom/bandet. Det blir ju fel att säga egentligen, då musiken är helt OK, men hela paketet med hans kaxiga stil och enkla punkiga hårdrock gör det til vad det är.
Har fina minnen från tidigare konsert med Danko Jones på Sweden Rock (2001 eller 2002?) men har inte sett honom sedan dess och heller inte lyssnat på skivor efter 2008, förutom senaste tiden på spotify. -men de tre första skivorna spelades ganska mycket här hemma för 10 år sedan.

Konserten i går på Gröna Lund var bra. Mycket folk, bra ljud och en glad och pratig Danko Jones. Han överdrev väl lite med pratet om att Stockholm var världens bästa publik, och att de tackade nej till alla konserter nu då de håller på med skivinspelning, MEN när Gröna Lund ringde... he he. osv.
Bra med pratet om Rock -riktig rock, rock T-shirts i publiken och hyllningen av döda hjältar..(ett tiotal namn på döda "rockers"...)

Setlisten kan jag inte återge, men minns Mango Kid, Legs, Forget my name, Had enough, First date.."Cadillac"?..
Fick med mig Micke från jobbet och mötte annars diverse folk på området som jag kände igen/ hälsade på. Småpratade musik osv med.  Intressant att se alla kameror och framförallt mobiltelefoner som användes, och jag var såklart inte sämre än att jag deltog i detta fotograferande och resultat ser ni här på bloggen och några grejer på instagram. (http://instagram.com/deletedited)

     

Åkte vidare till KGB för att se något (för mig) okänd band : Pray For Locust, men där var det kö och jag gav upp efter en kvart och åkte hem, sparade några hundra där med andra ord...skönt komma hem innan midnatt till nattmacka och Jackass på TV.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards