HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

246) The Locust /Jenny Piccolo

Av Gundozer - 9 april 2014 15:08

Denna skiva är mindre än de andra skivorna. Det är en  5 tummare (en vanlig EP/Single är 7 tum) Jag kan också erkänna att att jag köpte den just bara därför. Kostade 30 kr och innehåller 2 band och 6 låtar på 4 min. Hardcore /Noise /Grindcore stilen är väl säkert ok, men det saknas bra melodier och inte tillräckligt som händer i låtarna här och well...kommer kanske lyssna igen och ha rätt dag för detta, men så var inte fallet i dag. (andra lyssningen gav inte mer än den första, men tredje lyssningen öppnade liite för en fortsättning)
Locust bytte senare namn till The Locust och senare också stil till mera synth/maskinellt ljud....läste jag mig till. Bäst kolla det också kanske, så man "har koll" liksom, för när man läser om bandet och frontfiguren Justin Pearson verkar det ju vara något att hämta här och något som många hyllar. Samma med Jenny Piccolo som jag har noll koll på.
Tror inte skivan har något namn annat än 5" Split.

A-.Locust (2 låtar, 2 min)
B- Jenny Piccolo (4 låtar 2 min)´


Category: Vinyl 5" Hardcore
Three.One.G 1996

 
Se bild ovan där jag lagt skivan på en vanlig singleskive-omslag.

Lyssna på Coffin Nails med Locust (The Locust)


 
 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

5 maj 2014 16:24

The Locust blir definert som mathcore. Uansett er det et herlig band som anbefales live. Trommisen er plassert i sentrum, og for et maskineri han er. Det er en av de bedre konserter jeg har vært på. Anbefales på det sterkereste viss du noen gang kommer over The Locust Live !. De begynte som et hardcore tranceband før de tok ekte instrumenter i henda. Rock on Bro

Gundozer

7 maj 2014 11:56

Ja ok det kan jeg tro.
Som jeg sier har jeg ikke hört mye av disse...sikkert en opplevelse da ja.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards