HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

239) Def Leppard

Av Gundozer - 16 januari 2014 08:49

Def Leppard- Pyromania
Smörig, rockig och härlig Def Leppard hårdrock från 1983..de skapade ju i princip denna stilen känns det som. Bandet är från England och slog stort i hela världen, de räknas/räknades tillhöra NWOBHM men jag vet inte riktigt om de passar in där, men visst. Här deras tredje skiva, själv gillar jag High N' Dry också.

(Låtordningen är inte som på omslaget..)
Först kommer Rock! Rock! (til you drop), en Hit såklart som följs av en annan Hit såklart Photograph...sen kommer en "falsk livelåt", där de på samma sätt som Accept med Burning forsöker få fart på grejerna, men själva körer och låten är lite för dålig, så detta är ingen hit och kanske en av deras sämre låtar. Men så kommer Too Late For Love och DET är ju en hit igen som följs av en bra låt Die Hard The Hunter, som väl kanske inte kan räknas som Hit, men minns jag gillade när denna dök upp i låtordningen och speciellt om det var i bilen.
På B sidan kommer två Mega HIT låtar Foolin och Rock Of Ages, söndespelade och härliga! ..och nästa låt Comin' Under Fire är inte alls dålig heller och en av mina favoriter på denna skiva...Ja, och jag skojar inte när jag säger att näst sista låten också är en hit, iallfall refrängen -ganska tråkigt vers. Action! Not Words (Fuck Me?) och avslutningen Billys Got A gun OK FM-rock och säkert en Hit också för några fans, och den har ett "roligt" synth-trumme-grej slut....
Wow, kanske världens bästa "feelgood" hårdrocksskiva detta men i lagom doser. Jag har fått min dos på ett tag när jag lyssnade i dag känner jag.
Kul youtube video -låten Foolin' .


Category : LP Hardrock
Vertigo 1983


Jag skrev om en tidig singel och lite mer om bandet här: (2012)
Hello America

 
 
Let It Bleed

Let It Bleed

29 januari 2014 15:24

Jag skulle vilja säga att Def Leppards två första ligger förhållandevis nära nwobhm. Sedan gick det åt ett annat håll, men jag tycker att Pyromania är en av bandets bästa plattor.

http://letitbleed.se

Gundozer

4 februari 2014 10:18

Ja...första är såklart med i NWOBHM grejen...
Se min tidigare grej om bandet (Hello America)
Tack för kommentar. Inte mycket av den sorten här i blogggggvärlden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards