HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Fidek Cube 66 BT Bluetooth högtalare + spotify

Av Gundozer - 3 november 2013 17:33

A new way of eating my music. Ja ,nu har jag haft inloggning på Spotify sedan sommaren 2010 och aldrig riktigt gillat tanken på den grejen att sitta med datorn och söka efter och lyssna på musik, och saknade massor med artister. Så jag har alltså inte använt mig av spotify fram tills i dag då jag köpte hem en "Bluetooth-Högtalare-Docknings-station" och nu börjar jag se lite mer nytta med Spotify -det blir liksom en radio, en greatest hits station. Nu känns det enklare än det var 2010, då man nu kan styra det hela från telefon eller Ipad lite bättre. Ja, i detta fallet spelar det alltså ingen roll om det är android eller någon iprodukt. Det är ingen riktig dockning då man styr med bluetooth som sagt men man kan koppla in Usb laddare, tre olika sorters kontakter/Line In  (mic, gitarr, mp3 spelare osv) Det funkar bra med karaokefunktion och talk over osv. Dock hade jag missat först att man måste använda Mic ingång till just microfonen och inte line in -stor skillnad i ljudet. Ljudet och volymen är ok och funkar nog för både lugn hemmatid eller med gäster/fester...dock saknas det sista som ger riktig njutning så jag kommer självklart fortsätta spela skivor på stereon. Funderar också på att skaffa en trådlös koppling till stereoförstärkaren -men inte än. Ska nog köpa en basförstärkare ocskå igen för det var roligt att koppla in basen och få lite ljud, men det var ju allt för lågt.
Märket är Fidek och jag köpte den på Clas Ohlson så redan där får jag väl räkna med att det inte är en Top-Market produkt -men jag kollade runt lite och siffror och pris verkar helt ok.
Så nu lyssnar jag på blandat hårdrock och Pixies anno 2013 som jag inte hade hört än...och scrobblar såklart till Last.fm, medan jag skriver detta inlägg och bra ljud i denna lilla fidek måste jag säga.
 

#musik #fidek #bluetooth #spotify #förstärkare #högtalare

!!OBS!!  Edit Juli-2014
__________________________
Nu har jag använt den lite längre och då detta inlägg får såpass mycket träffar ville jag informera om att den verkar ha ett batteri som inte riktigt håller i längden. Jag har mest kört med sladden i men också några gånger på batteri. Tror jag endast har kört den tom 1 gång innan men lite flera gånger haft den nere på rött och sedan ladat igen -men idag dog den efter 10 låtar och själv om 2 röda lampor lyste på indikator så ville den inte spela musik utan stängde ner. Den hade då alltså stått över natten med sladden i och var 100% på grönt. Dock fungerade den bättre nästa gång jag använde den utan sladd...så möjligt den laddade dåligt denna ena gång ?

 
 
Bluetooth Högtalare

Bluetooth Högtalare

27 januari 2014 17:41

Fet bluetooth-högtalare! Fungerar den bra?

http://www.bluetoothhogtalare.se

Gundozer

27 januari 2014 18:41

ja akkurat.

Som sagt...ganska så stor och praktiskt så at säga.

 
Ingen bild

Svennerna

28 mars 2015 19:23

Den laddar bara när enheten är påslagen. Det kan vara skillnaden.

Gundozer

13 april 2015 09:04

Ja kanske, tack. För det verkar inte vara något större problem nu -den laddar och spelar bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards