HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

203) Gogmagog

Av Gundozer - 13 mars 2013 12:38

Gogmagog -I will be there
En av de lite udda skivorna i min samling är denna 3 låtars vinyl med starka Iron Maiden kopplingar. Det är ett projekt-band med Paul Di'Anno, Clive Burr, Jannic Gers, Neil Murray och Peter Willis. Jag köpte den beg. 2001 i Oslo för ca 25 kr men den verkar gå för mellan 20 och 40 Euro mest säkert för att många samlar på iron maiden prylar...skivan och musiken är inget man egentligen vill ha kvar-he he. Fult omslag och rockig tråkig musik. Lite som Melodifestival-Hårdrock. Så nu ligger den på Discogs till försäljning för 26 Euro. Mitt exemplar har aningen slitna kanter, men inget jag skulle reagera på om jag själv skulle köpa en skiva begagnad. Di'Annos röst är ju bra och jag gillar mest de två iron maiden skivar han sjöng på...men nej, denna skiva behöver jag inte behålla då jag lyssnat på den två gånger mest för kuriosa. Låt B2 har mesiga pålagda publikljud som inte alls låter äkta och gitarrljudet överlag är liknande The Sweet och diverse 60-70 tals band. Det finns självklart andra kopplingar än Iron maiden här tex Whitesnake, Def Leppard, Black Sabbath osv..men kolla själv på nätet på dessa bandmedlemmar. Lite rolig grej personligen är att jag spelat låten "Living In A F**king Time Warp" i ett "coverband" ungefär 1987.....vi gjorde den minst lika dåligt.


       
A - I will be there
B1- Living In A F**king Time Warp
B2-It's Illegal, It's Immoral, It's Unhealthy, But It's Fun

Category: 12" Vinyl Hardrock
Food For Thought Records Limited –YUMT 109 /1985


 
 
Roland Casselbrant

Roland Casselbrant

13 mars 2013 13:07

Ja usch, det där var inte bra...mycket märkligt. Varför göra något så amatörmässigt? Är verkligen dessa människor beroende av Steve Harris för att kunna leverera?

http://casselbrant.com

 
Hardkåre

Hardkåre

13 mars 2013 13:16

Det var visst att anse som en demo och skulle bli ett "större" projekt. Finns ju mycket info på nätet och teorier och recensioner. Kända/bra musiker var med på detta och låtskrivare, producent osv osv var det ju. Kanske dumt sälja den, då den är rolig att äga, men som sagt inget jag spelar någonsin och jag har tillräckligt med hyllvärmare eller vad det kallas när det är skivor.

http://backinblack.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hardkåre

14 mars 2013 09:56

Så "udda" att Clive Burr dog i går (eller förrgår). Detta visste ju inte jag när jag skrev iEndast att han var sjuk sedan länge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards