HARDKÅRE

Alla inlägg under februari 2013

Av Gundozer - 4 februari 2013 15:37

Superchunk -This Summer
Skönt med lite "nytt". Köpte denna skiva över disk på Sound Pollution i gamla stan. Det är ju ett gammalt favoritband som jag aldrig riktigt har gett upp, själv om de var lite väl lugna och snälla en period och jag tror också de pausade bandet några år. Dessa två låtar är helt ok med passande sommartema nu i februari, men kanske inte lika bra som deras bästa grejer från tidigt 90 tal -men här handlar det ju också om att äga själva skivan och lite nostalgi att åter köpa något nytt med Superchunk. Skivan är Limited Edition no. 545 av 1300 och vit vinyl. Låten på B sidan är förresten en Bananarama cover och är säkert roligare för de (amerikaner?) som gillade sånt (?) Jag minns inte å ha hört den. Superchunk startade 1989 och höll i gång och var "stora" på 90 talet -och jag tycker de var bäst 1991-1994. De har en slags indie/college /punk stil och just vokalisten har en speciell röst som gör dom helt perfekta i mina öron och min skivsamling.

A-This Summer
B-Cruel Summer

    

Category : 7" Vinyl Alternative Rock
Merge Records  MRG449 / 2012


En härlig kort inspelning från Studion här.
http://www.youtube.com/watch?v=mfHcvSaVnds


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards